لینک های دسترسی

Breaking News

شورای امنیت ملی امریکا: از خبرنگاران افغان حمایت می‌کنیم


شورای امنیت ملی ایالات متحدۀ امریکا گفته است که واشنگتن از خبرنگاران افغان حمایت می‌کند.

این شورا دیروز ۳۱ دسمبر (۱۱ جدی) با نشر یک تویت، خبرنگاران افغان را
"شجاع" خواند و افزود که امریکا در کنار خبرنگاران افغان ایستاده است.

شورای امنیت ملی امریکا، حملات هدفمند بر خبرنگاران افغان را یک عمل "ننگین و بزدلانه" خواند و گفت تمام آنانی که برای شان افغانستان و مردم این کشور اهمیت دارد، باید حملات هدفمند بر خبرنگاران افغان را نکوهش کنند.

پیش از این، سفارت امریکا در کابل نیز آزادی رسانه‌ها در افغانستان را یکی از بزرگترین دستاوردهای دو دهه اخیر در آن کشور خوانده و گفته بود که تلاش‌ها برای هدف قرار دادن دست اندرکاران رسانه‌ها در افغانستان باید پایان یابد.

در چند هفتۀ اخیر حملات بر خبرنگاران در افغانستان شدت یافته و بر اساس گزارش سازمان گزارشگران بدون مرز، پنج خبرنگار در سال روان شمسی در افغانستان کشته شده اند که سه مورد آن در چند هفتۀ اخیر به وقوع پیوسته است.

بر اساس گزارش این سازمان، مکسیکو، عراق، افغانستان، پاکستان و هند، مرگبارترین کشورها برای خبرنگاران در سال ۲۰۲۰ میلادی بوده است.

تا اکنون هیچ گروهی مسوولیت حملات اخیر بر خبرنگاران افغان را بر عهده نگرفته است، اما وزیر داخله افغانستان و رییس عمومی امنیت ملی افغانستان روز سه شنبه در مشرانو جرگه شورای ملی گفتند که "کاروان عبیده" وابسته به گروه طالبان، با انجام حملات هدفمند خبرنگاران، اعضای جامعه مدنی و فعالان سیاسی افغان را هدف قرار می‌دهد.

XS
SM
MD
LG