لینک های دسترسی

Breaking News

اوباما و پوتین روی همکاری های دو جانبه صحبت کردند


مقام ها در روسیه می گویند که باراک اوباما، رئیس جمهوری امریکا و ولادمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه بر سر افزایش تماس های سازمان های اطلاعاتی دو کشور توافق کردند. این توافق به دنبال بمب گذاری اخیر در شهر بوستون امریکا صورت می گیرد.

رهبران امریکا و روسیه روز دوشنبه به صورت تلفنی با یکدیگر صحبت کردند. قصر سفید می گوید آقای اوباما از همکاری نزدیک روسیه با امریکا در خصوص پرونده بمب گذاری بوستون قدردانی کرده است.

قصر سفید همچنین اعلام کرد روسای جمهوری دو کشور در ماه سپتامبر یک نشست دو جانبه برگزار می کنند.

مقام های امریکایی و روسی می گویند رهبران دو کشور در مورد همکاری های امنیتی آینده از جمله مسائل امنیتی المپیک زمستانی ۲۰۱۴ که در شهر سوچی روسیه برگزار می شود، صحبت کردند.

قصر سفید می گوید رهبران روسیه و امریکا همچنین وضعیت سوریه را بررسی کردند و باراک اوباما بر نگرانی خود در مورد تسلیحات کیمیایی سوریه تاکید کرد.

تامرلان تسارنایف و برادرش جوهر تسارنایف، دو متهم بمب گذاری بوستون از روسیه به منطقه بوستون مهاجرت کرده بوند.

مقامات روسی بیش از دو سال پیش در تماسی با مقامات امریکایی، نگرانی خود را درباره آنها بیان کرده بودند. اما سرانجام پرونده تحقیق درمورد این خانواده در امریکا اواخر بهار ۲۰۱۱ بسته شد.

چند روز پیش، مقامات روسی به سارنوالان امریکایی اطلاع دادند که آنها به طور مخفیانه یک مکالمه تلفنی را که در آن مادر تامرلان به صورت مبهم درباره جهاد با پسرش سخن گفته است، ضبط کرده بودند.
XS
SM
MD
LG