لینک های دسترسی

Breaking News

مخالفت‌ها با الحاق ساحات اشغال شدهٔ فلسطینی به اسراییل


سازمان همکاری اسلامی گفته است که پالیسی های اسراییل مبنی بر تغییر در "وضعیت جیوپولیتیک، دموگرافیک و حالت حقوقی ساحات تصرف شدهٔ فلسطینی" را رد می‌کند.

حکومت اسراییل در نظر دارد که پلان الحاق رسمی بخشی‌هایی از کرانهٔ غربی رود اردن را ماهٔ آینده آغاز کند.

این پلان اسراییل بخشی از طرح دونالد ترمپ، رییس جمهور ایالات متحده برای صلح شرق میانه می‌باشد که در کنار فلسطین با انتقاد بعضی از متحدین اسراییل به شمول اتحادیهٔ اروپا نیز روبرو شده است.

یوسف بن احمد العثیمین، منشی عمومی سازمان همکاری اسلامی که امروز چهارشنبه (۱۰ جون) طی یک ویدیو کنفرانس با وزرای خارجهٔ کشورهای عربی صحبت میکرد، پالیسی های اسراییل را مغایر حقوق بین المللی عنوان کرد.

آقای العثیمین همچنان افزود که اقدامات یکجانبهٔ اسراییل، هر نوع احتمال برای راه حل دو دولت مستقل اسراییل – فلسطین را متاثر می‌سازد و ثبات مطقه را تهدید می‌کند.

در عین حال، هیکو ماس، وزیر خارجهٔ آلمان نیز امروز طی سفرش به بیت المقدس و پس از دیدار با همتای اسراییلی خود هشدار داد که الحاق یا ضمیمه کردن بخش های از کرانهٔ غربی رود اردن با اسراییل، تخطی از حقوق بین المللی خواهد بود.

اما گبی اشکنازی، وزیر خارجهٔ اسراییل گفته است که در هماهنگی کامل با ایالات متحده، اسراییل پلان خود را "مسوولانه" عملی خواهد کرد.

وزیرخارجهٔ اسراییل گفت: "ما از جامعهٔ جهانی میخواهیم تا به فلسطینیان ا‌ذعان کنند که با رد اشتراک در این پلان، منافع فلسطینیان تامین نخواهد شد".

ساحات اشغال شدهٔ فلسطینی که اسراییل پلان الحاق آن را دارد، در بر گیرنده تمام مسکونه‌های یهودی نشین و وادی رود اردن خواهد بود که اسراییل آنرا پس از اشغال در جنگ سال ۱۹۶۷ تا اکنون زیر کنترول نظامی نگهداشته است.

اما مقامات فلسطینی میگویند که چنین طرح و نقشه را نمی‌پذیرند.

به گفتهٔ ادارهٔ خودمختار فلسطینی"یگانه نقشه‌ای که مورد پذیرش خواهد بود، نقشه کشور فلسطینی با مرزهای سال ۱۹۶۷ است که پایتخت آن نیز بیت القدس باشد."

مخالفت ها با الحاق ساحات اشغال شدهٔ فلسطینی
please wait

No media source currently available

0:00 0:02:50 0:00

XS
SM
MD
LG