لینک های دسترسی

Breaking News

طالبان در هفتۀ گذشته ۲۴ غیرنظامی را کشته‌اند-فیصل


عکس (آرشیف)
عکس (آرشیف)

شورای امنیت ملی افغانستان می‌گوید که طالبان به خشونت علیه مردم به ویژه غیرنظامیان در افغانستان ادامه داده و در هفته گذشته ۲۴ غیرنظامی را کشته اند.

جاوید فیصل، سخنگوی این شورا روز یکشنبه ۱۹ اپریل (۳۱ حمل) به صدای امریکا گفت که در این هفته ۱۳ غیرنظامی در نتیجۀ حملات طالبان زخمی شده اند.

آقای فیصل افزود که در میان قربانیان زنان و کودکان نیز شامل اند.

بر اساس معلومات شورای امنیت ملی افغانستان این غیرنظامیان در ولایت‌های بغلان، پکتیا، تخار، غزنی، غور، فراه، قندهار، کنر، لغمان، لوگر، ننگرهار و هرات جان باخته اند.

آقای فیصل افزود: " اکثر این افراد در انفجار ماین‌های کنار جاده‌ای طالبان کشته و زخمی شده اند."

سخنگوی شورای امنیت ملی افغانستان همچنان در صفحۀ تویترش بر آتش‌بس تاکید کرده و افزوده است که صلح به تعهد برای پایان دادن به خشونت و پشتیبانی از غیرنظامیان در افغانستان نیاز دارد.

در یک خبر دیگر، مقام‌ها در ولایت غزنی از کشته‌‌شدن قوماندان پولیس ولسوالی رشیدان این ولایت در درگیری با طالبان خبر داده اند.

احمد خان سیرت، سخنگوی پولیس غزنی به صدای امریکا گفت که عبدالقیوم، قوماندان پولیس ولسوالی رشیدان این ولایت دیشب در جریان جنگ با طالبان زخم برداشت و پس از آن در شفاخانه جان باخت.

آقای سیرت گفت که نیروهای کمکی به این ولسوالی فرستاده شده و در حال حاضر حملات طالبان عقب زده شده است.

رشیدان در ۳۰ کیلومتری شهر غزنی از ولسوالی‌های ناامن این ولایت به شمار می‌رود که در یک سال گذشته این دومین قوماندان پولیس این ولسوالی است که در جنگ با طالبان کشته می‌شود.

این در حالی است که هفته گذشته مقام‌های ناتو و اتحادیۀ اروپا از طالبان خواستند که حملات شان را متوقف و به خشونت در این کشور پایان دهند.

طالبان تا اکنون در مورد تلفات غیرنظامیان از سوی این گروه چیزی نگفته اند.

XS
SM
MD
LG