لینک های دسترسی

Breaking News

از ۲۰۱۴ به این سو بیش از ۵۶ هزار مهاجر جان خود را از دست دادند


شماری از مهاجران در کمپ موریا واقع در جزیرۀ لسبوس یونان
شماری از مهاجران در کمپ موریا واقع در جزیرۀ لسبوس یونان

گزارش تحقیقی خبرگزاری اسوشیتدپرس نشان می دهد از سال ۲۰۱۴ میلادی تا حال حد اقل بیش از ۵۶ هزار مهاجر در سراسر جهان جان خود را از دست داده ویا ناپدید شده‌اند.

این رقم تقریبا دو برابر آمار سازمان ملل متحد (تنها مرجع رسمی جهانی) برای شمارش چنین قربانیان است.

سازمان بین المللی مهاجرت، وابسته به سازمان ملل متحد، آمار مهاجرانی که جان خود را از دست داده اند، تا تاریخ ۱ اکتبر ۲۰۱۸ میلادی۲۸ هزار و پنجصد نفر اعلام کرده است.

اما خبرگزاری اسوشیتدپرس روز پنجشنبه گزارش داد کهمرگ یا ناپدید شدن ۵۶۸۰۰ مهاجر را مستند کرده است، آماری که به گفته این خبرگزاری از روش های دیگر، از جمله اخذ آمار گروه های بین المللی، به دست آورده است.

آمار رسمی سازمان ملل عمدتا روی اروپا متمرکز است.

اسوشیتدپرس با اشاره به موقفگیری شدید تر اروپایی ها در برابر مهاجران گزارش داده است که ماه اپریل۲۰۱۵ بیش از ۸۰۰ مهاجر که در یک کشتی بودند، در آب های ساحلی ایتالیا غرق شدند.

بسیاری از مهاجران توسط کشتی و یا قایق های کوچک تلاش کرده اند با عبور از بحیرۀ مدیترانه خود را به اروپا برسانند
بسیاری از مهاجران توسط کشتی و یا قایق های کوچک تلاش کرده اند با عبور از بحیرۀ مدیترانه خود را به اروپا برسانند

اکثر مهاجران که پس از سال ۲۰۱۴ به کشور های اروپایی سرازیر شدند، شهروندان کشور های جنگ زدۀ مانند سوریه، افغانستان و عراق بودند.

بازرسان ایتالیایی وعده داده بودند که غرق شدگان و خانواده‌ آنها را شناسایی کنند، اما پس گذشت سه سال و با روی کار آمدن یک دولت پوپولیست (عامه گرا) منابع مالی این کار قطع می شود.

اسوشیتدپرس می گوید فراتر از اروپا، در مورد مهاجران قربانی در مناطق دیگری مانند امریکای جنوبی که در آن شهروندان ونزوئلا در میان بزرگترین گروه مهاجران جهان قرار دارند، یا در قاره آسیا، اطلاعات زیادی در مورد قربانیان در دسترس نیست.

XS
SM
MD
LG