لینک های دسترسی

Breaking News

لوی درستیز پاکستان به کابل سفر می کند


جنرال قمر جاوید باجوه، لوی درستیز اردوی پاکستان روز یکشنبه به کابل سفر می کند.

هر چند جزییات بیشتر در مورد این سفر جنرال باجوه نشر نشده است، اما یک مقام پاکستانی که نخواست از او نام برده شود، به صدای امریکا گفت که قرار است لوی درستیز پاکستان با محمد اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان ملاقات کند.

این مقام پاکستانی افزود که باجوه و رئیس جمهور غنی روی تقویت روابط دوجانبه امنیتی بین پاکستان و افغانستان و همچنین افزایش تلاش ها برای مدیریت مرز های دو کشور بحث خواهند کرد.

انتظار می رود لوی درستیز پاکستان یک بار دیگر پیشنهاد کشورش مبنی بر آموزش نیرو های امنیتی افغان در نهاد های نظامی پاکستان را مطرح کند.

لوی درستیز اردوی مقتدر پاکستان در حالی به کابل سفر خواهد کرد که دونالد ترمپ، رئیس جمهور ایالات متحده ماه گذشته میلادی پاکستان را "پناهگاه امن برای عوامل دهشت افگنی، خشونت و هرج و مرج" خواند.

آقای ترمپ هنگام اعلام استراتیژی جدید واشنگتن در قبال افغانستان و منطقه گفت که پس از این ایالات متحده در برابر پناه دادن پاکستان به گروه طالبان و سایر گروه های دهشت افگن خاموش نخواهد ماند.

محمد اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان نیز در ۲۱ سپتمبر در شهر نیویارک، پاکستان را به اعمال بی ثباتی در افغانستان متهم کرد و گفت که برای پایان دادن جنگ در افغانستان، کابل باید نخست با اسلام آباد و سپس با طالبان در مورد صلح مذاکره کند.

به نظر می رسد که سفر لوی درستیز پاکستان به کابل به خاطر کاهش فشار ها بر اسلام آباد به خاطر دست کشیدن از حمایت از گروه های ستیزه جو صورت بگیرد.

XS
SM
MD
LG