لینک های دسترسی

Breaking News

اسلام آباد نگران امنیت دیپلمات هایش در کابل است


کابل و شمار دیگر از شهرهای افغانستان در این اواخر شاهد مظاهرات ضد پاکستان بود
کابل و شمار دیگر از شهرهای افغانستان در این اواخر شاهد مظاهرات ضد پاکستان بود

پاکستان از افغانستان خواسته است تا از تامین امنیت دیپلماتهایش در کابل اطمینان دهد. دیپلماتها به ساختمان سفارت منتقل شده اند.

به دنبال تشدید تنش در روابط میان افغانستان و پاکستان، اسلام آباد از کابل خواسته است تا برای تامین امنیت دیپلماتهای پاکستانی اقدامات بیشتری بکار گیرد.

قاضی خلیل الله، سخنگوی وزارت خارجه پاکستان به روز پنجشنبه گفت که امنیت و مصوونیت دیپلماتهای کشورش در افغانستان از "اولویت های" اسلام آباد است.

او گفت "ما نگرانی های خود را با مقام های ذیربط در افغانستان در میان گذاشته ایم و برای ما اطمینان داده شده که برای تامین امنیت کارمندان و تاسیسات ما از تمام تدابیر ممکنه کار گرفته خواهد شد".

رسانه های پاکستانی گزارش داده اند که شماری از دیپلماتهای پاکستانی در کابل پیهم مورد آزار و اذیت قرار گرفته اند و برای اختتاف برخی ها حتی انعام تعیین شده است.

مقام های پاکستانی همچنان گفته اند که به دلیل افزایش نگرانی های امنیتی، شماری از دیپلمات ها از محل رهایشی شان به ساختمان سفارت در کابل منتقل شده اند.

مقام های افغان تا حال در این باره توضیحاتی ارائه نکرده اند اما رئیس جمهوری و رئیس اجرائیه حکومت افغانستان در سه هفته گذشته از عدم همکاری صادقانه حکومت پاکستان در جلوگیری از حملات طالبان در افغانستان به شدت انتقاد کردند.

اسلام آباد هرگونه حمایت از گروه طالبان را رد کرده است.

XS
SM
MD
LG