لینک های دسترسی

Breaking News

پاکستان نمایش فلم های هندی را منع کرد


مقام‌ها در پاکستان گفته اند که نمایش فلم های هندی را در سینماهای این کشور منع کرده اند.

این تصمیم پس از آن اتخاذ می‌شود که تنش ها میان هند و پاکستان در کمشیر یک بار دیگر اوج گرفت.

فردوس عاشق ایوان، یکی از مشاورین صدر اعظم پاکستان در یک تویت نوشته است: "هیچ فلم هندی در هیچ سینمای پاکستانی به نمایش گذاشته نخواهد شد. سریال ها، فلم های هندی به گونه کامل در پاکستان منع قرار داده خواهد شد."

هند در جریان هفتۀ جاری، در یک اقدام بی پیشینه، اختیارات ویژه کشمیر را فسخ کرد. ماده ۳۷۰ قانون اساسی هند به جمو و کشمیر، یگانه ایالت با اکثریت مسلمان این کشور، اختیارات ویژه داده بود، اما از این به بعد تمام مواد قانون اساسی هند بر ایالت جمو و کشمیر قابل تنفیذ خواهد بود.

این اقدام هند باعث واکشن های تند در پاکستان شد.

اسلام آباد دیروز اعلام کرد که تمام روابط اقتصادی خود را با هند به تعلیق درآورده و مقام‌های پاکستانی امروز گفته اند که خدمات خط آهن میان هند و پاکستان را نیز تعلیق می‌کند.

رسانه های هندی همچنان گزارش داده اند که پاکستان دهلیز هوایی خویش با هند را به روی پرواز های بین المللی مسدود کرده است.

بر اساس معلومات مقام‌های هندی، پرواز های بین المللی اکنون باید ۱۲ دقیقه مسافت بیشتر را طی کنند تا وارد حریم هوایی هند شوند.

تنش ها میان دو همسایه رقیب پس از آن اوج گرفت که اوایل سال جاری، در اثر حملۀ انتحاری بر موتر حامل کارمندان "ادارۀ مرکزی نیروهای پولیس احتیاط" هند کم از کم ۳۰ منسوب این اداره کشته و تعدادی هم زخمی شده اند.

گروه تندرو جیش محمد، مستقر در پاکستان، مسولیت این حمله را بر عهده گرفت که در ساحۀ پلواما در مسیر شاهراه سرینگر-جمو به وقوع پیوست.

به دنبال این حمله، هند شماری از هنرپیشه ها و آواز خوانان پاکستانی از آن کشور بیرون کرد.

XS
SM
MD
LG