لینک های دسترسی

Breaking News

افزایش حملات طالبان در افغانستان


وزارت امور داخله افزایش حمله های انتحاری را درافغانستان به ویژه درکابل، بدست آوردن امتیاز درگفتگوهای صلح خواند.

همزمان با بلند شدن سر و صدای گفتگو های صلح، شمار حمله های انتحاری در افغانستان بیشتر شده است. درپنج روز نخست سال ۲۰۱۶ میلادی، کابل شاهد سه حمله انتحاری بود وهمچو رویداد ها در ولایات بلخ و ننگرهار نیز به وقوع پیوست.

سه شنبه وزارت داخله افغانستان از دست گیری ۹ هراس افگن خارجی در ولایت ننگرهار خبرداد. صدیق صدیقی، سخنگوی وزارت داخله أفغانستان گفت "در سال جاری خورشیدی درمرزمیان افغانستان و پاکستان یک هزار و ۷۴۴ هراس افگن کشته شده اند و بیشتراز یک هزارو یک صد تن دیگر آنان زخمی شده اند".

با آن که گمان می رفت که طالبان در زمستان از شدت جنگ می کاهند اما وزارت امور داخله می گوید که امسال افغانستان شاهد حملات بیشتر بوده است.

همزمان با این حبیب الله فوزی ،عضو شورای عالی صلح افغانستان گفته است که افزایش حمله های انتحاری درافغانستان به ویژه درشهر کابل به خاطر بدست آوردن امتیاز درگفتگوهای صلح صورت می گیرد.

وزارت داخله افغانستان با وجود آن که به تمام نیروهای پولیس دستور اتحاذ تدابیر ویژه را برای جلوگیری از همچو رویداد ها داده است، می گوید که افغانستان نمی تواند به تنهایی با این گروه ها بجنگد از این رو به همکاری جهانی نیاز دارد.

XS
SM
MD
LG