لینک های دسترسی

Breaking News

طالبان بااستفاده از "بچه ها" افراد پولیس را می کشند


آرشیف: نیرو های پولیس محلی در ولایت ارزگان
آرشیف: نیرو های پولیس محلی در ولایت ارزگان

طالبان از اطفال که از آنان بهرۀ جنسی می برند، در جنوب افغانستان در حملات خودی علیه پولیس ملی استفاده می کنند. آنان با بهره برداری از عمل "بچه بازی" بچه های خوردسال را به صفوف پولیس می فرستند.

مقامات متعدد پولیس و قضایی و افرادیکه از حملات جان سالم برده اند، با ذکر این مطلب به آژانس خبری فرانسه گفته اند که طالبان از دو سال به اینسو بااستفاده از این شیوه موجی از حملات را در ولایت ارزگان انجام داده اند.

آنان می گویند که کم از کم از ماه جنوری تا اپریل استفاده از "بچه های نوجوان" در حملات خودی به کشتن صدها پولیس افغان انجامیده است.

آژانس خبری فرانسه گزارش می دهد که "بچه بازی" در ارزگان بیشتر رایج است، جاییکه از نوجوانان به طور گسترده برای جلب توجه و شهوت رانی قوماندانان قدرتمند پولیس استفاده می شود.

غلام سخی روغ لیونی، قوماندان پیشین امنیۀ ارزگان می گوید "طالبان با فرستادن بچه های زیبا و نوجوان به پوسته های عمدۀ پولیس، آنان را می کشند یا هم به مواد مخدر معتاد ساخته و مسموم می سازند. "

آقای روغ لیونی که در ماه اپریل به خاطر خرابی اوضاع امنیتی از وظیفه اش برکنار شد به آژانس خبری فرانسه گفته است "طالبان این بزرگترین نقطۀ ضعف نیرو های پولیس را تشخیص داده اند."

این حملات، به گونۀ عمده سواستفاده از بچه ها را در هر دو جناح درگیر نشان می دهد. اظهارات آقای روغ لیونی بازتاب دهندۀ نگرانی مقامات امنیتی افغان است که به گفتۀ وی "هدف قرار دادن حمله کنندگان انتحاری به مراتب ساده تر از بچه های نوجوانیست که به هدف حمله به مراکز پولیس می روند."

هدف قرار دادن افراد پولیس نشان می دهد که "بچه بازی" تا چه اندازه یی سبب ناامنی در ولایت ارزگان شده است. ولایت دور افتاده ای که مقامات امنیتی هشدار داده اند در آستانۀ سقوط قرار دارد.

صدیق الله یکتن از فرماندهان پولیس در شهر ترینکوت می گوید "حملات این بچه های نوجوان، بی اعتمادی عمیقی را در صفوف نیرو های پولیس ایجاد کرده است."

مطیع الله یک سرباز پولیس ۲۱ ساله که از یک حملۀ خودی سال گذشته در ولسوالی دهراوود جان سالم به در برد می گوید که شورشیان از بچه های نوجوان استفاده می کنند.

این سرباز پولیس که اکنون یک خیاط است با اشاره به نشان زخم سرش می گوید که قوماندان پوسته خود از حمله کننده استفادۀ جنسی می کرد و یک شب که همه خواب بودند بااستفاده از سلاح هفت پولیس را کشت.

او می گوید که آن بچۀ نوجوان پس از حمله "طالبان را به مرکز پولیس آورد تا مشخص شود که همه کشته شده اند و بعد سلاح های ما را جمع آوری کرده با خود بردند. من آن وقت خود را مرده انداخته بودم."

اعتیاد به بچه های نوجوان

طالبان که در بین سال های ۱۹۹۶ -۲۰۰۱ "بچه بازی" را منع قرار داده بودند، به کرات استفاده از بچه های نوجوان را در حملات خودی رد کرده اند.

یک سخنگوی طالبان به آژانس خبری فرانسه گفته است "ما گروه ویژۀ مجاهدین را برای اینگونه عملیات داریم، همۀ آنان افراد بالغ و با ریش و بروت اند."

اما این ادعای طالبان از جانب گروه های مدافع حقوق بشر و حکومت به کرات رد شده است.

آنعده افرادیکه از همچو حملات جان سالم برده اند به شمول مطیع الله می گویند که طالبان برای به دست آوردن مقاصد نظامی از نهادینه شدن فعل "بچه بازی" در صفوف ارشد پولیس بهره برداری می کنند.

مقامات متعدد امنیتی می گویند که به ویژه در ارزگان ۳۷۰ پوستۀ پولیس محلی و ملی "بچه های نوجوان" را نگهداری می کنند.

XS
SM
MD
LG