لینک های دسترسی

Breaking News

تلاش های جمعی می‌تواند پولیو را از افغانستان ریشه کن سازد


آرشیف
آرشیف

باشندگان ولایت غزنی به این باور اند که فقط تلاش‌های مشترک بین اقشار مختلف جامعه می‌تواند در امر مبارزه با ویروس پولیو مفید ثابت شود.

آن‌ها می‌گویند که یکی از مسوولیت‌های اجتماعی مردم مبارزه کردن با بیماری پولیو است و باید تمام اقشار باید جامعه مشترکاً برای محو این بیماری دست به کار شوند.

رقیه، یک تن از باشندگان غزنی در مورد به صدای امریکا گفت: "این وظیفۀ تمام مردم است که مرض فلج را از بین ببرند و نگذارند تا اطفال شان قربانی این بیماری شوند."

به گفتۀ وی، اولین قدم برای خانواده ها و به ویژه والدین این است که کودکان شان را برای تطبیق واکسین پولیو به مراکز صحی ببرند.

فعالان مدنی ولایت غزنی نیز از این بیماری معلول کننده هراس دارند و تنها راه جلوگیری از این بیماری را تطبیق واکسین پولیو می‌خوانند.

ظفر، یک تن از فعالین مدنی غزنی درمورد گفت: "پولیو یک مرض ساری است و بیشتر کودکان زیر سن پنج سال را مصاب می‌سازد و یگانه راه جلوگیر آن هم واکسین پولیو است."

او افزود، خواهش من از همه خانواده ها این است که با تطبیق دو قطره واکسین پولیو کودکان شان را از این مرض خطرناک نجات دهند.

داکتر حفظ الله نوری، آمر معافیت کتلوی ریاست صحت عامۀ غزنی، نیز همکاری مردم را در راستای تحقیق بخشیدن این امر مهم ‌خواند.

او گفت: " تمام مردم افغانستان و بخصوص مردم معزز غزنی باید نقش خود را در محو ویروس پولیو ایفا نمایند و اطفال شان را جهت گرفتن دو قطره واکسین به مراکز صحی ببرند."

غزنی از جمله ولایت های است که هنوز هم باشندگان مناطق دور دست آن از فواید واکسین پولیو آگاهی ندارد، اما مسوولین صحی این ولایت از راه اندازی برنامه های آگاهی‌دهی عامه بیشتر در آینده نزدیک خبر می‌دهند.

XS
SM
MD
LG