لینک های دسترسی

Breaking News

آزار خیابانی واکسیناتوران زن را به ترک وظیفه وادار ساخته است


مسوولین برنامۀ محو پولیو تایید می‌کنند که در برخی از مناطق افغانستان واکسیناتوران زن از سوی افراد مغرض مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرند.

غلام دستگیر نظری، رییس معافیت کتلوی وزارت صحت به صدای امریکا گفت که در برخی از مناطق شهری، کارمندان زن در هنگام تطبیق واکسین پولیو از سوی افراد بی بند و بار مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرند.

او گفت: "امنیت کارمندان زن در شهر های بزرگ در مقایسه با قریه‌ها و مناطق دور دست به مراتب بدتر است."

به گفتۀ وی، این یک مشکل جدی است و در حال حاضر به یک فرهنگ نادرست مبدل شده است که باید هر چه زودتر به آن رسیدگی شود.

آقای نظری افزود، تلاش داریم تا این مشکل را به همکاری و در هماهنگی نزدیک با نهاد های امنیتی حل و فصل نموده و افراد مظنون را هر چه زودتر به پنجۀ قانون بسپاریم.

او علاوه کرد: "ما از قبل هم این مسله را با ارگان های امنیتی در جریان گذاشته ایم و هرگاه در آینده کدام کارمند ما مورد آزار و اذیت قرار گیرد، قضیه از طریق ارگان های امنیتی به شکل جدی دنبال خواهد شد."

آزار و اذیت واکسیناتوران زن در هنگام تطبیق کمپاین پولیو سبب شده است که شماری آنان وظایف خود را ترک کنند.

هارون، یک تن از باشندگان کابل به صدای امریکا گفت که مردم باید به تیم های واکسیناتور همکار باشند و به آن‌ها احترام قایل شوند.

او گفت: "بسیار بد است که بعضی مردم با واکسیناتوران برخورد نامناسب می‌کنند و یا باعث آزار و اذیت شان می‌شوند، این کار خلاف تمام اصول فرهنگی و اسلامی ما است."

در هر کمپاین پولیو به هزارها واکسیناتور زن بشکل خانه به خانه به کودکان رسیدگی می‌کند و با تطبیق واکسین آن‌ها را از مصاب شدن به مرض فلج نجات می‌دهند.

XS
SM
MD
LG