لینک های دسترسی

Breaking News

نقش فعال زنان محلی در مبارزه بر ضد پولیو


از آغاز سال جاری میلادی تا به حال ۵۶ کودک در افغانستان به مرض پولیو مصاب شده اند
از آغاز سال جاری میلادی تا به حال ۵۶ کودک در افغانستان به مرض پولیو مصاب شده اند

مسوولین برنامۀ محو پولیو افغانستان نقش زنان محلی را در بلند بردن سطح آگاهی‌ مردم مهم عنوان کرده و از فعالیت های رضاکارانه آنان در رسانیدن پیام‌های پولیو به خانواده‌ها تمجید کردند.

در میان سایر زنان رضاکار یکی هم دردانه، باشندگان ساحهٔ دشت برچی کابل است که در بخش آگاهی‌دهی فواید واکسین پولیو فعالیت دارد.

این زن ۶۵ ساله از فعالیت هایش به صدای امریکا گفت: "... همیشه کوشش می‌کنم تا فامیل‌ها را برای تطبیق واکسین پولیو تشویق و آن‌ها را از اضرار بیماری پولیو باخبر سازم، تا خدای ناخواسته کودکان شان به مرض فلج گرفتار نشوند."

خانم دردانه که خود هم دو نواسه دارد همیشه با واکسیناتوران برخورد مناسب داشته و به عروس‌های خود توصیه می‌کند تا کودکان شان را واکسین کنند.

او می‌گوید که همیشه تلاش کرده است تا با زنان در مسجد، محل بودباش و سایر تجمعات در مورد پولیو صحبت کند و آنان را به پیوستن با این کارزار ترغیب کند.

خانم دردانه در خانه‌اش خیاطی می‌کند و در هنگام فروش صنایع دستی‌اش در نمایشگاه‌ها نیز به مشتریان‌اش در مورد اضرار پولیو و فواید واکسین آن معلومات ارایه می‌کند.

مسوولین برنامۀ محو پولیو، علاقمندی زنان محلی را به فعالیت های اجتماعی یک نوید خوش برای بهبود سطح آگاهی، مسوولیت پذیری و توجه خانواده‌ها به صحت کودکان شان، می‌دانند.

میرجان راسخ، مسوول مطبوعاتی برنامۀ محو پولیو نقش زنان رضاکار را که بدون کدام معاش و امتیاز برای خیر و فلاح مردم کار می‌کند، بسیار مهم عنوان کرد.

از آغاز سال جاری میلادی تا به حال ۵۶ کودک در افغانستان به مرض پولیو مصاب شده اند.

XS
SM
MD
LG