لینک های دسترسی

Breaking News

آغاز کمپاین سرتاسر واکسین پولیو برای ۱۰ میلیون کودک در افغانستان


آرشیف
آرشیف

مقامات وزارت صحت عامۀ افغانستان به روز دوشنبه (۱۰ قوس) از آغاز کمپاین سرتاسری واکسیناسیون فلج کودکان خبر دادند.

مقامات گفته اند که در دور ۹.۹ میلیون کودک زیر سن پنج سال در ۳۴ ولایت افغانستان، واکسین خواهند شد.

داکتر احمد جواد عثمانی، سرپرست وزیر صحت عامۀ افغانستان تایید کرد که با وصف تلاش‌های کارکنان صحی، شماری زیادی از کودکان در کمپاین های گذشته به سبب ناامنی ها از دریافت واکسین محروم شده اند.

او گفت: " تقاضای من از همه دست اندرکاران به شمول خانواده ها، علمای دین و بزرگان قومی این است که برای کارکنان صحی ما زمینه را مساعد سازند تا آن‌ها بتوانند به خانواده های محروم دسترسی پیدا کرده و کودکان شانرا واکسین کنند."

به گفتۀ مسوولین وزارت صحت عامۀ افغانستان، امکان دارد در این کمپاین هم بیش از ۲.۵ میلیون کودک به سبب ناامنی ها از واکسین محروم شوند، به ویژه در مناطقی که دسترسی به کودکان در کمپاین‌های خانه به خانۀ امکان پذیر نیست.

براساس گزارش‌ها، به دلیل مخالفت مخالفین مسلح با کمپاین خانه به خانه در گذشته نیز در حدود سه میلیون کودک زیر سن پنج سال از دریافت واکسین محروم شده بودند.

میرجان راسخ، مسوول مطبوعاتی برنامهٔ محو پولیو به صدای امریکا گفت که این آخرین کمپاین سرتاسری پولیو در سال جاری میلادی بوده و یک فرصت طلایی به آنعده خانواده های است که کودکان شان تا هنوز واکسین نشده اند.

او گفت: " ما بدون همکاری خانواده‌ها و سایر اقشار جامعه نمی‌توانیم به همه کودکان رسیدگی کنیم، به این دلیل همکاری همه جانبه توسط جوانب ذیدخل حتمی و ضروری می‌باشد."

امسال ۵۶ مورد مثبت پولیو در افغانستان ثبت شده است که در بیشتر این موارد کودکان واکسین نشده بودند و یا هم بنابر مشکلات امنیتی، واکسیناتوران نتوانسته بودند به مناطق شان دسترسی پیدا کنند.

XS
SM
MD
LG