لینک های دسترسی

Breaking News

وزارت صحت افغانستان: مردم از کمپاین‌های پولیو نظارت کنند


 آغاز کمپاین پولیو توسط دفتر ولایتی معافیت کتلوی وزارت صحت عامۀ افغانستان
آغاز کمپاین پولیو توسط دفتر ولایتی معافیت کتلوی وزارت صحت عامۀ افغانستان

مسوولین وزارت صحت عامۀ افغانستان از باشندگان ولایات می‌خواهند تا در کنار تیم های پولیو از روند تطبیق واکسین فلج اطفال نظارت کنند.

معصومه جعفری، معاون سخنگوی وزارت صحت عامۀ افغانستان به صدای امریکا گفت که هدف از این تقاضا حصول اطمینان از تطبیق واکسین به همه کودکان زیر سن پنج سال است.

خانم جعفری افزود: "... در اکثر مناطق فقط علما، بزرگان قومی و ریش سفیدان محل از جریان کمپاین ها نظارت می‌کنند، ولی تاکید ما بر اینست تا سایر باشندگان آن محل در پروسه سهیم شوند تا هیچ طفلی از واکسین باز نماند."

فریبا هاشمی، یکی از کارمندان کمپاین پولیو کابل می‌گوید، همکاری مردم می‌تواند در بخش ثبت وقایع جدید پولیو نیز کمک کند.

خانم هاشمی گفت: "از مردم خود می‌خواهیم که با ما در تمام بخش ها همکاری کنند، نقش نظارتی آنها در مهار ویروس پولیو مهم است زیر اگر درجای کدام مورد پولیو دیده می‌شود و یا طفلی به آن مصاب می‌شود، در آن‌صورت می‌توانند فوراً به ما اطلاع دهند تا اقدامات لازم زیر دست گرفته شود."

کمپاین جدید واکسیناسیون

وزارت صحت افغانستان می‌گوید که قرار است کمپاین جدید واکسیناسیون به هدف محو پولیو به تاریخ ۲۶ اکتوبر (پنجم عقرب) آغاز شود.

غلام دستیگر نظری، مسوول معافیت کتلوی وزارت صحت عامۀ افغانستان از تمام والدین خواست تا از تطبیق پولیو نظارت جدی کرده و با رفتن واکسیناتور به منطقۀ شان، کودکان خویش را واکسین کنند.

از آغاز سال میلادی تا به حال در سراسر افغانستان ۵۳ کودک به پولیو مصاب شده اند.

افغانستان و پاکستان دو کشوری در سطح جهان اند که هنوز هم پولیو از کودکان آن قربانی می‌گیرد.

XS
SM
MD
LG