لینک های دسترسی

Breaking News

پمپیو خواستار رسیدگی به شکایات انتخاباتی افغانستان شد


مایک پمپیو، وزیر خارجه امریکا رفتن افغان‌ها به پای صندوق‌های رای‌ در انتخابات ریاست جمهوری افغانستان را ستایش کرده و بر شفافیت نتایج این انتخابات تاکید کرده است.

آقای پمپیو در صفحه تویترش نوشته است: "ما شجاعت رای دهندگان و نظامیان افغان را که با وجود مشکلات تخنیکی و تهدیدهای امنیتی، انتخابات را برگزار کردند تحسین می کنیم."

وزیر خارجه امریکا از نهاد‌های مسوول خواسته است که "تمام اقدامات لازم را برای جدول‌بندی شفاف نتایج و بررسی شکایات انتخاباتی" انجام دهند.

مایک پمپیو، وزیر خارجه امریکا در حالی خواستار بررسی و رسیدگی به شکایات انتخابات افغانستان شده است که روز گذشته کمیسیون شکایت‌های انتخاتی اعلام کرد که تا اکنون بیش از دو هزار و ۲۷۵ شکایت در رابطه به انتخابات ششم میزان دریافت کرده است.

سطح مشارکت مردم در انتخابات

کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان می‌گوید قرار است سطح مشارکت مردم در انتخابات ریاست جمهوری ششم میزان تا پایان روز (سه‌شنبه) اعلام شود.

کمیسیون مستقل انتخابات دیروز اعلام کرد که بر بنیاد یافته‌های اولیه در ۳۷۳۶ مرکز دو میلیون و ۱۹۶هزار و ۴۳۶ نفر رای داده اند.

حبیب الرحمان ننگ، رییس دارالنشای کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان روز سه شنبه اول اکتوبر (۹ میزان) در یک کنفرانس مطبوعاتی به خبرنگاران گفت که مواد انتخاباتی ۳۵۶ مرکز رای‌دهی به مرکز ولایات منتقل شده و این روند به گونه جدی ادامه دارد.

پیش از این کمیسیون مستقل انتخابات گفته است که نتایج انتخابات تا سه هفتۀ آینده اعلام می‌شود.

آقای ننگ افزود که کمیسیون آماده است در زمان تعیین شده (۲۷ میزان) نتایج ابتدایی انتخابات ریاست جمهوری را اعلام کند.

بر اساس جدول زمان‌‌بندی انتخابات ریاست جمهوری، قرار است کمیسیون انتخابات نتایج ابتدایی را در ۲۷ میزان و نتایج نهایی را در ۱۶ عقرب اعلام کند.

XS
SM
MD
LG