لینک های دسترسی

Breaking News

از تصمیم غنی در مورد تبادله زندانیان حمایت می‌کنیم - سفیر امریکا


جان بس، سفیر ایالات متحدۀ امریکا در افغانستان گفته است كه کشورش از تصمیم اخیر رییس جمهور محمد اشرف غنی در باره تبادلۀ زندانیان طالب با دو استاد پوهنتون امریکایی افغانستان حمایت می‌کند.

ریاست جمهوری افغانستان روز گذشته گفت که تبادلۀ زندانیان طالبان با دو استاد پوهنتون امریکایی که در اسارت گروه طالبان اند، "معطل شده" و به گفتۀ ارگ دلیل آن "عدم رعایت شرایط" از جانب گروه طالبان بوده است.

سفیر امریکا در کابل روز یک شنبه ۱۷ نومبر (۲۶ عقرب) در رشته پیام‌هایی در صفحه تویترش گفته است: "ما از اعلام رییس جمهور غنی در مورد آزادی سه عضو طالبان به هدف تقویت صلح و همچنان از تصمیم وی برای بازنگری انتقال آن‌ها پس از حمله‌های اخیر در ۱۲ و ۱۳ نوامبر در لوگر و کابل حمایت می‌کنیم."

آقای جان بس همچنان گفته است: "صلح کردن یعنی گرفتن تصمیم‌های سخت؛ اما آوردن صلح به بازنگری شرایط واقعی ‌نیز نیاز دارد. ما به حیث همکار استراتیژیک به همکاری نزدیک با حکومت افغانستان در باره گام‌های بعدی ادامه می دهیم".

در همین حال، وزارت خارجه روسیه در مورد تصمیم حکومت افغانستان برای رهایی سه عضو شبکه حقانی گفته است که مسکو از تمامی تلاش‌هایی که منجر به پایان درگیری‌ها در افغانستان شود استقبال می‌کند.

ماریا زخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفته است: "آزادی سه نفر از رهبران شبکه حقانی (که روابط نزدیک با طالبان دارند) را از زندان منحیث یک حرکت حسن نیت از طرف حکومت افغانستان تلقی می‌نماییم که باید به پیشرفت پروسه بین الافغانی صلح کمک نماید".

صدیق صدیقی، سخنگوی ریاست جمهوری افزوده است که انس حقانی، مالی خان و حافظ رشید، سه عضو برجستۀ گروه طالبان و شبکۀ حقانی در قید دولت افغانستان اند.

XS
SM
MD
LG