لینک های دسترسی

Breaking News

پوتین: کوریای شمالی برای خلع‌سلاح اتمی 'ضمانت امنیتی' می‌خواهد


ولادمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، گفته است که کیم جونگ اون، رهبر کوریای شمالی، برایش اطمینان داده که در صورت دریافت ضمانت امنیتی، حاضر است که از سلاح اتمی خود دستبردار شود.

رئیس جمهور روسیه این اظهارات را امروز (٢٥ اپریل) پس از اولین دیدارش با رهبر کوریای شمالی در شهر ولادیوستک در روسیه ابراز داشت.

ولادمیر پوتین گفت که مسکو و واشنگتن هردو خواستار خلع سلاح اتمی شبه جزیرۀ کوریا اند، اما اضافه کرد که ضمانت امنیتی باید چندین جانبه باشد.

براساس گزارش 'تس' (شبکۀ خبری دولت روسیه) ولادمیر پوتین همچنان در اشاره به مذاکرات میان واشنگتن و پیونگیانگ گفته است "اگر ما با احترام به منافع یکدیگر گام به گام به پیش برویم، در نهایت میتوانیم به هدف (پاک سازی شبه جزیرۀ کوریا از وجود سلاح هسته ای) برسیم".

رهبر کوریای شمالی دیدار با رئیس جمهور روسیه را "معنادار" توصیف کرد و گفت "بدون شک" خواستار تقویت روابط با روسیه میباشد.

دیدار دوساعته میان رهبران روسیه و کوریای شمالی در حالی صورت گرفت که دومین دیدار کیم جونگ اون با رئیس جمهور دونالد ترمپ که در ماۀ فبروری در هانوی، پایتخت ویتنام صورت گرفته بود، قبل از وقت و بی نتیجه پایان یافت.

پس از دیدار امروز، رئیس جمهور روسیه گفت که او آماده است تا در بارۀ نتایج مذاکراتش با رهبر کوریای شمالی، با دونالد ترمپ صحبت کند.

پوتین: کوریای شمالی با دریافت 'ضمانت امنیتی' حاضر به خلع سلاح اتمی است
please wait

No media source currently available

0:00 0:02:05 0:00

XS
SM
MD
LG