لینک های دسترسی

Breaking News

آیا جام جهانی روسیه شاهد رویداد های 'تبعیض نژادی' بوده است؟


شهروندان بسیاری کشور ها از سراسر جهان در مسابقات جام جهام فوتبال ۲۰۱۸ روسیه اشتراک کرده اند
شهروندان بسیاری کشور ها از سراسر جهان در مسابقات جام جهام فوتبال ۲۰۱۸ روسیه اشتراک کرده اند

پس از گذشت دو هفته از جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸ روسیه، تاهنوز هیچ مورد که نشاندهندۀ اقدامات تبعیض گرایانه در روسیه بوده باشد، ثبت نشده است.

گروه های بین المللی حقوق بشر، که قبل از آغاز رقابت های یک ماهۀ جام جهانی در روسیه، به خاطر احتمال اعمال تبعیض گرایانه ابراز نگرانی کرده بودند می گویند که تاکنون روند رقابت های جام فیفا مثبت بوده است.

جیانی انفانتینو، رییس فدراسیون جهانی فوتبال، قبل از آغاز رقابت های جام جهانی روسیه گفته بود که هیچ نوع اقدام تبعیض گرایانه و نژاد پرستی در جریان رقابت جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه تحمل نخواهد شد.

این اظهارات آقای انفانتینو پس از آن بیان شده بود که برخی از بازیکنان تیم های ملی برازیل و کشور های اروپایی از احتمال برخورد های تبعیض و نژادپرسی ابراز نگرانی کرده بودند.

اما روسیه تعهد کرده است که رقابت های مصوون و امن جام جهانی فوتبال را در یازده شهر آن کشور برگزار کرده و شرایط مشاهدۀ مسابقات را برای اقلیت ها هم مساعد می سازد.

در یک اقدام قابل ملاحظه و کم سابقه در رقابت های جام جهانی ۲۰۱۸، حکم های مسابقات فوتبال،صلاحیت دارند در صورت مشاهدۀ هر گونه رویداد کهتبعیض گرایانه و یا اینکه جنبۀ نژاد پرستی داشته باشد،رقابت را متوقف کرده، به تعویق انداخته و حتا لغو کنند. اما تاکنون همچو رویدادی در جریان رقابت های جام جهانی روسیه به چشم نخورده است.

جام جهانی فوتبال روسیه وارد دور حذفی شده و قرار است فردا شنبه در دور حذفی ارژنتاین – فرانسه و یوروگوای – پرتگال به مصاف هم بروند.

XS
SM
MD
LG