لینک های دسترسی

Breaking News

نبیل به کمیسیون: انتخابات ۶ میزان برنده ندارد، به دور دو آمادگی بگیرید


رحمت‌الله نبیل، یکی از نامزدان انتخابات ریاست جمهوری افغانستان می‌گوید که باید از هرگونه پیش‌داوری‌ها در مورد نتایج انتخابات جلوگیری شود.

با وجود انتقاد از پیش داوری ها در مورد نتایج انتخابات ریاست جمهوری، آقای نبیل روز سه‌ شنبه اول اکتوبر (۹ میزان) در نشست خبری گفت که بربنیاد ارزیابی آنان، "انتخابات ششم میزان برنده ندارد و کمیسیون‌های انتخاباتی آمادگی شان را برای برگزاری دور بعدی انتخابات" بگیرند.

آقای نبیل افزود که ادامه پیش‌داوری‌ها برای برنده شدن در انتخابات ریاست جمهوری به "معنی بسترسازی بحران افغانستان" است.

او ادعا کرد که سطح مشارکت مردم در انتخابات ریاست جمهوری یک‌ونیم تا دومیلیون است و کمیسیون باید "رای سفید را از سیاه" جدا کند.

آقای نبیل افزود: "تیم امنیت وعدالت تنها رای بایومتریک‌ شده را می‌پذیرد و یک رای بدون بایومتریک قابل قبول ما نیست. اسناد زیادی وجود دارد که صندوق‌ها به گونۀ تقلبی پر شده اند".

در همین حال فضل‌هادی مسلم‌یار، رییس مجلس سنا افغانستان در نشست عمومی امروز این مجلس گفته است که آرای بدون بایومتریک را به زور بالای کمیسیون حساب خواهد کرد.

ویدیو کوتاه از آقای مسلم‌یار که در رسانه‌های اجتماعی منتشر شده که در آن گفته است: "دوستان می‌گویند که رییس کمیسیون مستقل انتخابات گفته است که آرای بدون بایومتریک شمار نمی‌شود، سر پدرش شمار می‌کنیم".

رحمت‌الله نبیل به این اظهارات آقای مسلمیار واکنش نشان داد و آن را "زورگویی و شرم‌آور" دانست.

پیش از این رییس کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان اعلام کرده بود که آرای بدون بایومتریک باطل است و نزد این کمیسیون اعتبار ندارد.

آقای نبیل در حالی می‌گوید که انتخابات ششم میزان برنده ندارد و بر دور بعدی آمادگی گرفته شود که با گذشت سه روز، کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان نتوانسته سطح مشارکت رای‌دهندگان را در این انتخابات مشخص کند.

XS
SM
MD
LG