لینک های دسترسی

Breaking News

از کابل تا واشنگتن؛ واکنش‌ها به ابتلای صدر اعظم بریتانیا به کروناویروس


بوریس جانس، صدر اعظم بریتانیا
بوریس جانس، صدر اعظم بریتانیا

به دنبال ابتلای بوریس جانسن، صدر اعظم بریتانیا به کووید۱۹ و انتقال وی به بخش مراقبت ویژۀ یک شفاخانه در لندن، شماری از رهبران جهان برای آقای جانسن استدعای سلامتی فوری کرده اند.

محمد اشرف غنی، رییس جمهور افغانستان در یک پیام تویتر نگاشته است: "به صدر اعظم بوریس جانس در مبارزه با کووید۱۹ تمنای شفای عاجل دارم. برای او دعا می‌کنیم و آرزومندیم که به زودی او را با صحت کامل ببینیم. یکجا با هم و به کمک شهروندان و کارکنان صحی مان، این تهدید مشترک را شکست داده می‌توانیم".

آقای جانسن ۵۵ ساله که از ده روز به اینسو اعراض و علایم کووید۱۹ را دارد، ناوقت شام یکشنبه گذشته به خاطر وخامت اعراض به شفاخانۀ سنت تامس در مرکز شهر لندن منتقل شد و امروز سه شنبه هفتم اپریل (۱۹ حوت) را نیز در بخش مراقبت ویژۀ شفاخانه سپری کرد.

دونالد ترمپ، رییس جمهور ایالات متحدۀ امریکا ضمن آرزوی سلامتی به آقای جانسن او را دوست خوب خود خوانده و گفته است که با داکتران معالج وی در تماس است.

آقای ترمپ از دو شرکت پیشگام طبی امریکا خواسته است تا در مورد روش‌های درمانی کمک کننده با مقامات در لندن تماس بگیرند.

نرندرا مودی، صدر اعظم هند نیز در یک پیام تویتر ابراز امیدواری کرده است که به زودی آقای جانسن را با سلامتی کامل و بیرون از شفاخانه ببیند.

امانویل مکرون، رییس‌ جمهور فرانسه نیز برای صدر اعظم بریتانیا آروزی سلامتی کرد و در یک پیام تویتر حمایت کامل خود را از آقای جانسن، خانوادۀ وی و مردم بریتانیا اعلام کرده است.

دیوید کامرون، صدر اعظم پیشین بریتانیا هم در یک پیام تویتر نوشته است که به فکر صدر اعظم جانسن و خانواده اش است.

کی‌یر استارمر، رهبر حزب کارگر بریتانیا که حزب مخالف دولت نیز محسوب می‌شود، نیز در تویتر خود خبر انتقال بوریس جانسن را به بخش مراقبت ویژۀ شفاخانه "بسیار غم انگیز" خوانده و گفته است که در این زمان بسیار دشوار تمام فکر مردم کشور با صدر اعظم و خانوادۀ او است.

سخنگوی حکومت بریتانیا گفته است که وضعیت بوریس جانسن پس از چاشت دوشنبه بدتر شد و داکتران سفارش کردند که وی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شود.

آقای جانسن از دامینیک راب، وزیر خارجۀ بریتانیا خواسته است که در نبود وی، ادارۀ امور و رهبری دولت را به عهده بگیرد.

XS
SM
MD
LG