لینک های دسترسی

Breaking News

پناهجویان در داخل امریکا کی ها اند؟


ایشا یک پناهجو از کشور گینی با پدرش ، بعد از اخذ تابعیت ایالات متحده
ایشا یک پناهجو از کشور گینی با پدرش ، بعد از اخذ تابعیت ایالات متحده

براساس بررسی معلومات وزارت خارجه ایالات متحده امریکا که توسط نهاد تحقیقاتی پیو مستقر در واشنگتن دی سی انجام شده، این کشور در سال مالی ۲۰۱۶، به مهاجرین بیشتر مسلمان نسبت به مسیحیان، اجازه ورود داده است.

از جمع ۶۳ هزار پناهجو که ازاول اکتوبر سال مالی ۲۰۱۵ تا حال داخل ایالات متحده شده اند، ۲۹ هزار (۴۶%) از آنان مسلمان و بیشتر از ۲۷ هزار ۵۰۰ یا (۴۴%) شان مسیحی شناسایی شده است.

بیش از نصف این پناهجویان که از أوسط ماه اگست به این کشور آمده اند، از چهار کشور – میانمار، جمهوری دیموکراتیک کانگو، سوریه وعراق می باشند که ۱۰ هزار و۴۶۴ این شمار تنها از میانمار است.

این درحالیست که دانالد ترمپ، نامزد حزب جمهوریخواه می گوید که اگر او برنده این دور از انتخابات امریکا شود، ورود مکمل پناهجویان مسلمان را منع قرار می دهد.

دونالد ترمپ، نامزد حزب جمهوریخواه ورود مسلمان به این کشور را منع قرار داده است.
دونالد ترمپ، نامزد حزب جمهوریخواه ورود مسلمان به این کشور را منع قرار داده است.

اقلیت های قومی

اقلیت های قومی در میانمار از جمله مسیحیان و مسلمانان در این کشورِ با اکثریت بودایی ها، با آزار و اذیت شدید مواجه می باشند. میانماربرای پنج دهه تا اوایل اپریل امسال، تحت نظام شدید نظامی قرار داشت.

آنگ سان سوچی، چهره مخالف و طرفدار دموکراسی که دو دهه نظر بند بود به دلیل ناکامی مقابله با خشونتها علیه اقلیت های قومی روهینگیا مسلمان با انتقادات شدید مواجه بوده است.

اما بررسی های نهاد تحقیقاتی پیو نشان می دهد که کمتر از ۲۵% یا (۲۵۵۴) جمعیت مسلمان ایالات متحده را پناهجویان مسلمانانی تشکیل می دهند که از میانمار آمده اند.

دومین جمعیت بزرگ پناهجویان که از یک کشور در ایالات متحده زیست دارند، پناهجویان جمهوری دموکراتیک کانگو می باشند که تعداد شان به ده هزار و۴۱۷ خانواده می رسد. این کشور با اکثریت مسیحیان برای چندین دهه با خشونت ها قومی و تندورهای گروه های مسلح رو به رو اند.

اما بر اساس معلومات نهاد تحقیقاتی پیو، بعد ازپناهجویان کانگوی، پناهجویان سوری با تعداد (۸۵۶۹) در این فهرست قرار دارند که به دنبال آن پناهجویان عراقی است که شمار آنان به ۷۴۷۹ خانواده می رسد.

این درحالیست که جنگ داخلی در سوریه برای بیش از پنج سال هنوز هم ادامه دارد که بر اساس گزارش ملل متحد تا حال ۴۰۰ هزار کشته و۱۳.۵ میلیون نیازمند به کمک های فوری را برجا گذاشته است.

عراق با خشونت های جاری جنگ و ظهور گروه شبه نظامی دولت اسلامی درگیر می باشد.

افزایش مواصلت پناهجویان

نظر به معلومات مرکز ارزیابی پناهجویان در وزارت خارجه این کشور، ۲۸۹۵۷ مسلمان پناهجو که در سال جاری به ایالات متحده پذیرفته شده است نسبت به هر سال دیگربیشتر بوده است.

بررسی های نهاد تحقیقاتی پیو مستفر در واشنگتن همچنان دریافته است که از سال ۲۰۰۲ تا حال، ورود پناهجویان مسیحی نسبت به مسلمانان به امریکا بیشتر بوده است.

در ۱۵سال پسین، کم از کم ۳۹۰ هزار پناهجو داخل امریکا شده که ۴۶ در صد این تعداد مسیحی و ۳۲ فیصد این شمار مسلمان شناخته شده است.

اداره رئیس جمهور اوباما ورود ۸۵ هزار پناهجو را از اکتوبر سال مالی گذشته تا امسال تخمین زده بود و تا اکتوبر سال روان – ۷۵ در صد این هدف تحت پوشش قرار گرفته است.

گزارش صدای امریکا

ترجمه: رویا زمانی

XS
SM
MD
LG