لینک های دسترسی

Breaking News

مذاکرات صلح باید به رهبری حکومت جدید افغانستان آغاز شود - قانونگذار امریکایی


مایکل والتز، عضو جمهوریخواۀ کانگرس ایالات متحده، برای از سرگیری مذاکرات صلح، بر آتش بس و تعهد جدی طالبان تاکید کردهاست.

این قانونگذار امریکایی که به روز دوشنبه ٢٩ میزان (٢١ اکتوبر) در یک گردهمایی در انستیتوت شرق میانه در شهر واشنگتن دی.سی صحبت میکرد، گفت که در مذاکرات آینده با طالبان، حکومت افغانستان نیز باید شامل باشد.

به گفتۀ آقای والتز "قبل از آغاز مذاکرات صلح، طالبان باید بر پذیرفتن تطبیق آتش بس، قطع روابط با تروریستان خارجی و پایان دادن به کشتار مردم تعهد کنند".

این قانونگذارا امریکایی همچنان از تصمیم رئیس جمهور دونالد ترمپ، مبنی بر لغو مذاکرات صلح با طالبان حمایت کرد و گفت "فکر میکنم تصمیم رئیس جمهور ترمپ بجا بود، طالبان صدها افغان، سربازان امریکایی و سربازان افغان را میکُشند. برای من این تعهد به صلح نیست".

آقای والتز همچنان بخاطر پایان یافتن درست روند انتخابات و اعلام یک حکومت منتخب،بر همکاری با افغانستان تاکید کرد، زیرا به گفتۀ او واشنگتن به یک همکار مشروع ضرورت دارد.

مایکل والتز افرود که "پس از اعلام حکومت جدید، مذاکرات صلح باید تحت رهبری حکومت جدید آغاز شود".

این قانونگذار امریکایی همچنان گفت که حضور سربازان امریکایی در افغانستان، برای آیندۀ هردوکشور مهم میباشد، زیرا به باور او، گروۀ طالبان تا حال در تامین صلح، تعهد عملی نکرده اند.

مایکل والتز گفت "امریکا بگونۀ کامل از افغانستان بیرون نمیشود" زیرا به گفتۀ او ایالات متحده مسؤلیت بین المللی دارد.

آقای والتز همچنان گفت که"حدود ٨٠٠٠ سرباز امریکایی" در افغانستان باقی خواهد ماند تا در مبارزه علیه تروریزم، با نیروهای افغان همکاری کنند.

XS
SM
MD
LG