لینک های دسترسی

Breaking News

تشدید حملات هوایی روسیه و سوریه بر ادلب


طیاره های حکومت سوریه و روسیه، بر ولایت ادلب حملات هوایی را انجام داده و فشار نظامی را بر آن ولایت پر نفوس تشدید بخشیده اند.

حملات هوایی بر ولایت ادلب یک روز پس از آن تشدید یافت که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، و حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، در تهران، پایتخت ایران، در مورد سرنوشت ولایت ادلب سوریه ملاقات کردند.

رئیس جمهور ترکیه پس از ملاقات با همتایان روسیه و ایرانی اش، خواهان آتش بس در ولایت ادلب سوریه شد، اما با آنهم، مسکو و دمشق، حملات هوایی شان را بر ولایت ادلب، تشدید کردند.

گروه ناظر حقوق بشری سوریه روز شنبه گفت که بیش از ۳۰ حملۀ هوایی بر شهرک ها و قریه های ولایت ادلب و جوار ولایت حما صورت گرفته است.

ناظرین گفته اند که مکاتب در منطقۀ خان شیخون که تحت حملات هوایی قرار داشت، مسدود شده است.

این درحالیست که در نتیجۀ درگیری میان نیرو های حکومتی و افراد امنیتی کرد در منطقۀ سرحدی شرق سوریه با ترکیه، به گفتۀ ناظرین ۱۰ نیروی امنیتی و یک جنگجوی کرد کشته شده است.

دونالد ترمپ، رییس جمهور ایالات متحده، هفتۀ گذشته به حکومت سوریه و متحدینش یعنی ایران و روسیه هشدار داده که نباید "بی باکانه" بر ادلب در سوریه حمله کنند.

رئیس جمهور ترمپ در یک پیام تویترش هفتۀ گذشته نوشت که "روس ها و ایرانی ها با شرکت در این تراژیدی انسانی یک اشتباه بزرگ بشری خواهند کرد. صدها هزار انسان کشته خواهد شد. اجازه ندهید تا چنین چیز اتفاق بی افتد."

در عین حال، ملل متحد هشدار داده است که حمله بر ادلب ممکن موجب "فاجعۀ بشری" در آن ولایت شود.

تهران و مسکو حامیان عمدۀ رئیس جمهور بشارالاسد در جنگ داخلی آن کشور اند و حمایت این دو کشور از دمشق موجب شده تا شورشیان ضد حکومتی در آن کشور که از حمایت غرب برخوردار اند، سرکوب شوند.

در جنگ هفت سالۀ سوریه بیش از نیم میلیون نفر کشته شده و حدود ۱۱ میلیون نفر دیگر یا از خانه های شان بیجا شده اند و مجبور به ترک کشور شان شده اند.

XS
SM
MD
LG