لینک های دسترسی

Breaking News

شولتز صدر اعظم جدید آلمان شد؛ دورۀ ۱۶ ساله مرکل پایان یافت


اولاف شولتز، روز چهارشنبه هشتم دسمبر (۱۷ قوس) توسط پارلمان آلمان به عنوان نهمین صدر اعظم این کشور پس از جنگ جهانی دوم برگزیده شد. پیش از او آنگلا مرکل، به مدت ۱۶ سال رهبری آلمان را برعهده داشت.

قانونگذاران آلمان با ۳۹۵ رای موافق در مقابل ۳۰۳ رای مخالف و شش رای ممتنع به آقای شولتز ۶۳ ساله به صفت صدر اعظم جدید آن کشور رای دادند.

با روی کار آمدن این رهبر چپ-میانه، دوران جدیدی برای پرجمعیت‌ترین کشور و بزرگترین اقتصاد اتحادیه اروپا آغاز می‌شود. آقای شولتز در چهار سال گذشته معاون صدر اعظم و وزیر مالیه آلمان بود.

در یک سخنرانی کوتاه، آقای شولتز از خانم مرکل به عنوان صدر اعظم بزرگ قدردانی کرد و از او برای رابطه نزدیک و قابل اعتماد در سال های گذشته تشکر کرد.

شولتز یک مذاکره کننده با تجربه و سیاستمدار کهنه کار است که به عنوان منشی عمومی حزب سوسیال دموکرات از سال ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۴ از اصلاحات بحث برانگیز بازار کار و کاهش رفاه اجتماعی در دوران گرهارد شرودر، صدر اعظم پیشین آلمان دفاع کرد.

آقای شولتز از سال ۲۰۰۷ الی ۲۰۰۹ در حکومت خانم مرکل به عنوان وزیر کار ایفای وظیفه کرد که طی این مدت کوتاه به میلیون‌ها کارگر آلمانی در برابر پیامدهای بحران مالی جهانی آن زمان کمک کرد.

اولاف شولتر برای مدتی شاروال هامبورگ بود و سپس به برلین برگشت و به عنوان وزیر مالیه از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۸ ایفای وظیفه کرد.

در سطح اروپا، آقای شولتز از نزدیک با فرانسه کار کرده و خانم مرکل را متقاعد کرد تا از صندوق بازیابی اروپا به ارزش ۸۰۰ میلیارد یورو (۹۰۰ میلیارد دالر) برای کمک به کشورهای عضو اتحادیه اروپا که بیشترین آسیب را از همه گیری کروناویروس متحمل شده اند، حمایت کند.

اسوشیتدپرس می‌نویسد که دولت شولتز با امید زیاد برای مدرن کردن آلمان و مبارزه با تغییرات اقلیم، کار خود را شروع می کند. اما چالش فوری دولت او، رسیدگی به مرحله دشوار همه‌گیری کروناویروس در این کشور است.

آلمان روز چهارشنبه، بالاترین آمار ابتلا و مرگ و میر ناشی از کروناویروس، ۶۹۶۰۱ مورد ابتلا و ۵۲۷ مورد مرگ، را که از ماه فبروری به این سو پیشینه نداشته است ثبت کرد.

XS
SM
MD
LG