لینک های دسترسی

Breaking News

کاوانا به صفت قاضی محکمۀ عالی امریکا تحلیف کرد


برت کاوانا پس از گرفتن ۵۰ رای تایید و ۴۸ رای رد از سوی اعضای مجلس سنای ایالات متحده، به صفت قاضی جدید محکمۀ عالی ایالات متحدۀ امریکا سوگند یاد کرد.

آقای کاوانا، ۵۳ ساله، در ماه جولای امسال برای کسب رای تائید به مجلس سنا معرفی شد، اما مخالفت های سناتوران دیموکرات و سپس ادعای چندین زن مبنی بر آزار و اذیت جنسی از جانب وی، روند تایید این قاضی را به درازا کشاند.

دونالد ترمپ، رئیس جمهور ایالات متحدۀ امریکا اندکی پس از رایگیری سنا، از آقای کاوانا به صفت "نامزد عالی" برای پست قضای امریکا یاد کرد.

محکمۀ عالی ایالات متحده ۹ عضو دارد که اکنون پنج عضو آن از سوی روسای جمهور جمهوریخواه و چهار عضو دیگر آن از سوی دیموکرات‌ها معرفی شده اند.

قانونگذاران دیموکرات هراس دارند که با این کار بعضی از حقوق شهروندان امریکایی به مانند حقوق همجنسگرایان، حق سقط جنین، حقوق مرتبط به اقلیت های مهاجر و امثال آن با تهدید روبرو خواهد شد.

مدت خدمت در پست قضای محکمۀ عالی ایالات متحدۀ امریکا معین نبوده و کسیکه برای احراز این سمت تایید می شود، تا هنگام مرگ و یا تا هرزمانیکه خواسته باشد، ایفای وظیفه کرده می تواند.

کرستین بلیسی فورد، زنی که در دوران مکتب لیسه –سال‌های ۱۹۸۰ - هم صنفی آقای کاوانا بود، ادعا کرده بود که این مرد در آن سال‌ها با وی بدرفتاری جنسی کرده بود.

این ادعا سبب تاخیر روند رایگیری سنا در مورد آقای کاوانا شد و پای هر دو –آقای کاوانا و خانم فورد – را به جلسۀ استماعیۀ سنای امریکا کشاند. قاضی پیشنهادی دونالد ترمپ این ادعاها را به شدت رد کرد.

XS
SM
MD
LG