لینک های دسترسی

Breaking News

حزب حاکم کوریای جنوبی برندۀ انتخابات پارلمانی آن کشور شد


حزب حاکم کوریای جنوبی در انتخابات پارلمانی روز چهار شنبه ۱۵ اپریل (۲۷حمل) در آن کشور برندهٔ قاطع اعلان شد.

نتایج انتخابات که به گفتۀ مقام‌ها تقریباً نهایی شده است، نشان می دهد که حزب دموکراتیک رییس جمهور مون جی ان در اتحاد با یک حزب دیگر از جمله ۳۰۰ کرسی پارلمان، برند، ۱۸۰ کرسی شده است و حزب مخالف موسوم به وحدت آینده با احزاب متحداش مجموعا برنده ۱۰۳ کرسی شده است.

به گفتهٔ کمیسیون ملی انتخابات کوریای جنوبی، با وجود شیوع کروناویروس مشارکت مردم در این انتخابات در ۳۰ سال گذشته پیش بی پیشینه بوده است و میزان مشارکت رای‌دهندگان ۶۶.۲ فیصد بوده است.

اضافه تر از ۱۷ میلیون شهروند کوریایی جنوبی روز چهارشنبه به مراکز رای دهی رفتند. این در حالیست که حدود ۱۱.۸ میلیون نفر از قبل و یا هم از طریق پست رای داده بودند.

حزب حاکم کوریای جنوبی در سال های اخیر به دلیل مشکلات اقتصادی و چندین رسوایی فساد اداری با مشکل جدی مواجه بود. اما عملکرد به موقع و موثر رییس جمهور آن کشور در جریان گسترش کروناویروس موجب جلب حمایت مردم در آن کشور شد.

انتخابات پارلمانی در کوریای جنوبی روز چهارشنبه در حالی برگزارشد که هنوز هم آن کشور با مشکل بیماری همه‌گیر کووید۱۹ مبارزه می کند.

در جریان رای‌دهی تمام مراکز انتخاباتی ضد عفونی شده و رای‌دهندگان علاوه بر استفاده از ماسک، دستکش و مایع ضدعفونی کننده، فاصله اجتماعی را نیز رعایت کرده و در فاصلۀ کم از کم یک متر از یکدیگر در صفوف قرار داشتند.

در کوریای جنوبی مجموعاً ۱۰۶۱۳ واقعه کروناویروس ثبت شده و از آن جمله تا ۷۶۰۰ نفر شفا یافته و ۲۲۹ نفر دیگر در اثر ابتلا به این ویروس جان باخته اند.

XS
SM
MD
LG