لینک های دسترسی

Breaking News

دو توفان، در امریکا و آسیا جان ده ها تن را گرفته است


جهان در هفته اخیر شاهد دو توفان شدید در نقاط مختلف دنیا بوده است. توفان بحری فلورنس در سواحل شرقی ایالات متحده و گردبادهای مرگبار منگهوت در فیلپین در چند روز گذشته باعث تلفات و آسیب های جدی در این کشورها شده است.

توفان فلورنس باعث کشته شدن حداقل ١٧ نفر گردیده و گردباد منگهوت نیز باعث کشته شدن حداقل سی و شش نفر شده است.

گردباد منگهوت پس از درهم کوبیدن شمال فلیپین، حال به جنوب چین رسیده است. این گردباد تا حال جان حداقل ٦٥ نفر را گرفته است. به دلیل قدرت تخریب بالای این گردباد، در حدود دو میلیون و چهارصد هزار نفر در جنوب این کشور مجبور به ترک خانه هایشان شده اند.

توفان فلورنس ایالت های کارولاینای شمالی و جنوبی ایالات متحده امریکا را متضرر ساخت و توفان منگهوت کشور فلیپین را ضربه شدید وارد کرد. اما چگونگی تخریبات ناشی از این دو طوفان مثل باد و آب از هم متفاوت بود.

مقامات گفته اند که توفان بحری فلورانس اکنون از گذشته نیز خطرناک تر شده است.

مقامات کرولینای شمالی همچنان باشندگان این ایالت را از وقوع سیلاب های ناگهانی هشدار داده و گفته اند که ممکن روزها طول بکشد تا طغیان رودخانه های این شهر فروکش کند.

در عین حال، گردبادهای شدید موسوم به منگهوت، فلیپین و هانک کانگ را درهم کوبیده و اکنون وارد مناطق جنوبی چین شده و خسارات شدیدی را به بار آورده است.

منگهوت که از شنبه در فلیپین آغاز شده است، با سرعت دو صد و پنجاه کیلومتر در ساعت لوزان، مرکز اصلی تولید برنج و جواری در این کشور را دچار آسیب های جدی ساخت و در هانک کانگ شیشه پنجره های ساختمان های بلند منزل را شکست.

منگهوت که به عنوان قوی ترین توفان امسال شناخته شده علاوه بر بادهای شدید باران های موسمی هم خطر جاری شدن سیلاب را بالا برده است.

دو توفان، در امریکا و آسیا جان ده ها تن را گرفته است
please wait

No media source currently available

0:00 0:01:59 0:00

XS
SM
MD
LG