لینک های دسترسی

Breaking News

هفت نفر در انفجار انتحاری در کابل کشته شد


بیشتر قربانیان این حمله کارمندان وزارت احیا و انکشاف دهات افغانستان بودند
بیشتر قربانیان این حمله کارمندان وزارت احیا و انکشاف دهات افغانستان بودند

انفجار انتحاری در شهر کابل سبب کشته شدن هفت نفر و زخمی شدن ۱۵ نفر دیگر شد.

حشمت الله ستانکزی، مشاور مطبوعاتی قوماندانی امنیۀ ولایت کابل، به صدای امریکا گفت که اکثر قربانیان این رویداد غیرنظامیان اند.

آقای ستانکزی گفت که مهاجم انتحاری که ظاهراً پیاده بوده است، این حمله را حوالی ۴:۳۰ عصر یکشنبه (۲۴ سرطان) در قراول نخست امنیتی وزارت احیا و انکشاف دهات افغانستان انجام داده است.

فریدون آژند، سخنگوی وزارت احیا و انکشاف دهات افغانستان به صدای امریکا گفت که شش کارمند آن وزارت در این انفجار کشته و شش کارمند دیگر این اداره زخمی شده است.

آقای آژند افزود که مهاجم انتحاری خود را در پارکینگ وسایط وزارت انکشاف دهات و مکانی که فقط کارمندان این وزارت رفت و آمد دارند، انفجار داده است.

تا کنون هیچ گروهی مسوولیت این حمله را به دوش نگرفته است، اما چند هفته پیش، تندروان گروه دولت اسلامی یا داعش بر کارمندان وزارت احیا و انکشاف دهات افغانستان حملۀ انتحاری انجام دادند که در آن ۱۲ نفر کشته و ۳۱ نفر دیگر زخمی شد.

این در حالی است که بر اساس گزارش ملل متحد، تلفات ملکی در افغانستان در شش ماه نخست سال روان میلادی به گونۀ بی پیشینه افزایش یافته است.

یوناما گزارش داده است که در نیمۀ نخست سال روان میلادی۱۶۹۲ غیرنظامی افغان در جنگ ها و خشونت ها کشته و کم از کم ۳۴۲۰ غیر نظامی دیگر زخمی شده است.

XS
SM
MD
LG