لینک های دسترسی

Breaking News

ارگ: عدم آمادگی طالبان سبب تاخیر مذاکرات شده است


ریاست جمهوری افغانستان می‌گوید که طالبان تا اکنون برای آغاز مذاکرات بین‌الافغانی آماده نیستند و همین موضوع سبب تاخیر در آغاز این مذاکرات شده است.

صدیق صدیقی، سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان روز دوشنبه هفتم سپتمبر (۱۷ سنبله) به خبرنگاران گفت که حکومت افغانستان تمامی آمادگی‌های خود را برای شروع این مذاکرات روی دست گرفته است.

به گفتۀ آقای صدیقی هیات تخنیکی حکومت از چند روز به این‌سو در قطر حضور دارد و مصروف آمادگی‌ها در این مورد است.

به گفتۀ وی هیچ مانع برای انجام گفتگوها از سوی دولت افغانستان وجود ندارد و هیات حکومت پس از اعلام آمادگی طالبان به قطر سفر خواهند کرد.

گروه طالبان اخیراً از تغییرات در ترکیب هیات مذاکره‌کننده این گروه خبر داده و گفته است که ریاست این هیات را مولوی عبدالحکیم، قاضی‌القضات پیشین این گروه بر عهده خواهد داشت.

گروه طالبان گفته است که این هیات ۲۱ عضو دارد و شیر محمد عباس ستانکزی، به عنوان معاون هیات مذاکراتی طالبان گماشته شده است.

آقای صدیقی گفت که هدف اصلی حکومت افغانستان از آغاز مذاکرات صلح، تامین آتش‌بس، پایان جنگ و خشونت‌های است که به گفتۀ وی هنوز هم از سوی گروه طالبان در این کشور جریان دارد.

سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان با استقبال از اعلامیه‌ای مشترک اتحادیۀ اروپا و کانادا مبنی بر برقراری آتش‌بس و آغاز فوری مذاکرات صلح گفت که این خواست متحدین افغانستان از طالبان "بیانگر دیدگاه حکومت" این کشور نیز است.

XS
SM
MD
LG