لینک های دسترسی

Breaking News

کروناویروس: شمار مبتلایان در افغانستان به ۴۰ رسید


عکس آرشیف
عکس آرشیف

وزارت صحت عامه افغانستان از ۱۶ واقعه جدید کروناویروس در شش ولایت افغانستان به شمول کابل خبر داد که با این حساب شمار مبتلایان به کروناویروس در این کشور به ۴۰ رسید.

وزارت صحت عامه گفته است که دو واقعه در کابل، شش مورد در هرات، دو مورد در فراه، دو مورد در زابل، و چهار مورد دیگر در ولایت های غور، بلخ، غزنی و قندهار ثبت شده است.

پیش از این، فیروزالدین فیروز، وزیر صحت به خبرنگاران گفت که دو فرد مبتلا به این ویروس در کابل، دپلومات‌های دو سفارت استند که در حال حاضر در قرنطین به سر می‌برند و قرار است برای درمان به شفاخانه پایگاه نظامی بگرام منتقل شوند.

وزیر صحت عامه افغانستان از معلومات در مورد هویت این افراد و این که شهروندان کدام کشورها اند، خودداری کرد.

به گفته آقای فیروز دو عضو مجلس نمایندگان افغانستان مشکوک به آلوده بودن کروناویروس اند که نتایج آن به زودی روشن خواهد شد.

او همچنان خواستار قرنطین شدن هرات شد و گفت که باید رفت و آمد به این ولایت متوقف و از طرف روز در آن قیودات بر گشت و گذار وضع شود.

به گفته وزیر صحت عامه نمونه‌های مشکوک به این ویروس از ولایت‌های قندهار، هلمند و کندز از ساحات تحت کنترل طالبان نیز برای آزمایش به لابراتوارهای مرکزی این وزارت رسیده است.

آقای فیروز از طالبان خواست برای مبارزه با این ویروس به تیم‌های صحی دولت افغانستان به ساحات تحت کنترول این گروه دسترسی دهند.

XS
SM
MD
LG