لینک های دسترسی

Breaking News

ده موضوع که در صدر پوشش خبری امریکا قرار گرفت


انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده در صدر پوشش خبری رسانه های امریکا قرار گرفت
انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده در صدر پوشش خبری رسانه های امریکا قرار گرفت

نظر سنجی در مورد خروج بریتانیا از اتحادیۀ اروپایی، رویداد دیگری است که پس از انتخابات ریاست جمهوری امریکا در ردۀ دوم پوشش خبری رسانه های امریکایی قرار گرفت.

اکثر ده رویداد دیگر که در سال ۲۰۱۶ میلادی در صدر اخبار امریکا قرار گرفت، شامل تحولات سیاسی، حملات دهشت افگنی و انقسام نژادی می باشد.

در سال ۲۰۱۵ میلادی، انکشافات در مورد گروه دولت اسلامی یا داعش در صدر اخبار جهان قرار داشت، گروهی که مسوولیت حملات را در نقاط مختلف جهان بر عهده گرفت و موجب شد تلاش های جهانی برای نابودی این گروه تندرو، تشدید یابد.

خبرگزاری اسو شیتد پرس، برای اولین بار در سال ۱۹۳۶ میلادی این گونه نظر سنجی را راه اندازی کرد. در آن زمان، رسانه های امریکایی، خبر اختطاف ادوارد هشتم، پادشاه بریتانیا را به صورت گسترده تحت پوشش قرار دادند.

ده رویدادی که به ترتیب در صد اخبار رسانه های امریکا قرار گرفت

پوشش خبری انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده به ماه جون ۲۰۱۵ بر می گردد—زمانیکه دونالد ترمپ در شهر نیویارک اعلام کرد که در انتخابات ریاست جمهور امریکا خود را کاندید می کند. بر خلاف سایر کاندیدان ریاست جمهوری، کمپاین آقای ترمپ غیر متعارف بود: اظهارات اش خشن و بیانات اش در تویتر شکل تهاجمی داشت. آقای ترمپ ۱۶ رقیب حزبی اش را از صحنۀ رقابت ها بیرون راند. در میان دموکرات ها، هیلری کلنتن رقیب سر سخت اش، برنی سندرز، را شکست داد و در نهایت برندۀ آرای مردم شد. اما آقای ترمپ اکثر آرای هیات های انتخاباتی یا (Electoral College)را به خود اختصاص داد و در نهایت برندۀ انتخابات امریکا شد.

خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا

در ماه جون ۲۰۱۶ نظر سنجی در بریتانیا راه اندازی شد و بریتانیایی‌ها به خروج کشورشان از اتحادیه اروپایی رای دادند. این رویداد موجب تحولات سیاسی و مالی در آن کشور شد. پس از اعلام نتایج نظر سنجی، دیوید کمرون، صدراعظم پیشین بریتانیا، به زودی از سمت اش استعفا داد و به این ترتیب وظیفۀ مذاکرات خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا به دوش ترزا می، صدراعظم کنونی بریتانیا افتاد. بر اساس جدول زمانی غیر مشخص، خروج کامل بریتانیا از اتحادیه اروپایی تا بهار ۲۰۱۹ معلوم نخواهد شد.

سیاه پوستان که توسط پولیس کشته شدند

در دو روز پی در پی، پولیس در شهر بتون روژ، دومین شهر بزرگ ایالت لویزیانا، آلتون استرلینگ، مرد سیاهپوست را پس از آن به ضرب گلوله کشت که وی را زمین گیر کرده بود. به تعقیب آن، یک پولیس سفید پوست، در شهر مینیاپولس ایالت مینیسوتا، فلندو کستیل، مرد سیاهپوست دیگر را در جریان توقف ترافیک به ضرب مرمی کشت. کشتار سیاهپوستان توسط پولیس در ایالات متحده موجب بحث های جدی در مورد تطبیق پالیسی ها شد و در نهایت جنبشی تحت عنوان "زندگی سیاهپوستان اهمیت دارد" ایجاد شد.

کشتار جمعی در یک کلب شبانه در امریکا

به تاریخ ۱۲ جون امسال، بدترین تیر اندازی در عصر کنونی ایالات متحده بر یک کلب شبانۀ همجنسگرایان در شهر اورلاندو، ایالت فلوریدا صورت گرفت. در آن شب، عمر متین در ظرف سه ساعت، ۴۹ نفر را کشت و بعد خودش توسط پولیس کشته شد. در جریان کشتار در کلب شبانه، متین بیعت اش از گروه دولت اسلامی یا داعش را اعلام کرد.

حملات دهشت افگنی در سراسر جهان

در سال ۲۰۱۶ میلادی، حملات دهشت افگنی توسط گروه های تندرو در نقاط مختلف جهان شدت گرفت. حمله بر میدان هوایی در بروکسل و استانبول، حمله بر جشن مسیحیان در یک پارک تفریحی در پاکستان، حمله توسط لاری در شهر نیس پاریس، فرانسه، که در نتیجۀ آن ۸۶ نفر کشته شد از اهداف برجستۀ تندروان در سال ۲۰۱۶ بود. تنها در عراق، صد ها غیر نظامی در بم‌گذاری‌ها کشته شدند و همۀ این رویدادها به صورت گسترده پوشش خبری یافت.

حمله بر پولیس

در نتیجۀ حملات متواتر، حد اقل ۲۰ پولیس در ایالات متحده کشته شد. قربانیان شامل پنج افسر پولیس در دالاس می شود که مصروف آرامش مظاهره چیان بودند. اعتراض به خاطر کشته شدن یک مرد سیاهپوست توسط پولیس در مینیسوتا و لویزیانا صورت گرفته بود. ده روز پس از این حمله، یک مرد، سه افسر پولیس را در منطقه بتون روژ ایالت لویزیانا، کشت. در ایالت آیووا، دو پولیس در دو کمین جداگانه کشته شدند. کشتار پولیس نیز به طور گسترده تحت پوشش خبری رسانه ها در امریکا قرار گرفت.

افشای ایمیل حزب دموکرات در امریکا

ایمیل های هک شده حزب دموکرات که توسط ویکی لیکس نشر شد و جزئیات کمپاین حزب دموکرات نیز افشا شد، موجب شد تا دبی واسرمن شولتز، رئیس کمیته ملی حزب دموکرات، و سایر همکاران اش از موقف شان استعفا بدهند. به تعقیب آن، سازمان استخبارات مرکزی امریکا یا سیا اعلام کرد که روسیه درعقب هک کردن کمیته ملی دموکرات ها بود تا از این طریق چانس برنده شدن دونالد ترمپ در برابر هیلری کلنتن، بیشتر شود.

جنگ و آتش بس در سوریه

مذاکرات پیهم به منظور توقف جنگ میان گروه های متخاصم در سوریه ناکام شد. نیروهای حکومت بشارالاسد به حمایت سوریه در نهایت شهر حلب را از کنترول شورشیان بیرون کردند. هزینۀ جنگ حلب از لحاظ کشته شدن افراد و خسارات مالی، بی نهایت هنگفت بود.

محکمه عالی ایالات متحده

پس از مرگ آنتونین اسکالیا، قاضی محکمۀ عالی ایالات متحده در ماه فبروری، بارک اوباما، رئیس جمهور امریکا، مریک گارلند، را به حیث رئیس محکمۀ استیناف ایالات متحده، نامزد کرد تا جاگزین اسکالیا شود. اما جمهوری خواهان که در سنا اکثریت را تشکیل می دهند، نامزدی وی را رد کردند و در نهایت نامزد این کرسی توسط رئیس جمهور آیندۀ امریکا، دونالد ترمپ، معرفی خواهد شد.

ایمیل های هیلری کلنتن

در جریان کمپاین انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده، اف بی آی یا ادارۀ تحقیقات فدرال امریکا در مورد ایمیل و کمپیوتر شخصی خانم کلنتن تحقیق را آغاز کرد. این ایمیل ها شامل فرستادن و دریافت ایمیل های خانم کلنتن در دورانی است که وی وزیر خارجه امریکا بود. جیمز کومی، رئیس اف بی آی بی احتیاطی خانم کلنتن را مورد انتقاد قرار داد، اما اتهام جنایی علیه وی را سفارش نکرد.

اما گزارش هایی که در سال ۲۰۱۶ میلادی به طور گسترده تحت پوشش رسانه های امریکایی در صدر ده موضوع عمده قرار نگرفت، شامل بحران مهاجرت در اروپا، مرگ فیدل کاسترو، شیوع ویروس زیکا در امریکای لاتین و کارایب می شوند.

XS
SM
MD
LG