لینک های دسترسی

Breaking News

ملل متحد: بیجاشدگان ولسوالی بلخاب به کمک‌های بیشتر نیاز دارند


کمیشنری عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان در افغانستان (UNHCR) از آغاز کمک‌ها به بیجاشدگان ولسوالی بلخاب ولایت سرپل خبر داده و گفته است که این آواره‌گان به کمک‌های بیشتر، به شمول سرپناه و مواد خوراکی نیاز دارند.

این کمیشنری ناوقت روز دوشنبه ۱۱ جولای (۲۰ سرطان) در رشته پیام‌های در تویتر نگاشته است که برای ۳۸۰۰ نفر که در اثر جنگ‌ها به ولایت بامیان بیجا شده اند، خیمه، کمپل و مواد خوراکی توزیع کرده است.

ملل متحد افزوده است که بسیاری از این بیجاشدگان که در میان آنان زنان و کودکان نیز شامل اند، در بخش‌های ولسوالی یکاولنگ ولایت بامیان جابجا شده اند.

اخیراً درگیری میان نیروهای طالبان و افراد مولوی مهدی مجاهد، یکی از فرماندهان پیشین این گروه، در ولسوالی بلخاب این ولایت صورت گرفت که بر اساس گزارش‌ها، در این جریان افزون بر بیجا شدن هزاران باشندۀ این ولسوالی، طالبان دست به "کشتار غیرنظامیان" نیز زده اند.

سه روز پیش دفتر هماهنگی امور کمک‌های بشری سازمان ملل متحد (اوچا) گفت که در پی هجوم طالبان و تشدید جنگ در بخش‌های ولسوالی بلخاب دست‌کم، ۲۷هزار نفر از این ولسوالی بیجا شده اند.

به گفتۀ اوچا بسیاری این خانواده‌ها از ترس درگیری‌ها، به قسمت‌های بلندی کوه‌ها و بخش‌های ولایت بامیان فرار کرده اند و در حال حاضر، در وضعیت ناگوار به سر می‌برند. ملل متحد گفته است که تنها شش‌هزار نفر از این ولسوالی به ولایت بامیان آواره شده اند.

کمیشنری عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان تاکید کرده است که در همکاری با نهادهای بین‌المللی، به ویژه برنامۀ جهانی غذا (WFP) به کمک‌های شان برای رسیدگی به آواره‌گان ولسوالی بلخاب ادامه می‌دهند.

این در حالی است که پیش از این، باشندگان ولایت سرپل با انتقاد از نهادهای بین‌المللی گفته بودند که تا کنون هیچ اقدامی برای رساندن کمک‌های بشری به بیجاشدگان ناشی از جنگ‌ها در این ولسوالی نشده است.

پیش از این، سفارت ایران در کابل نیز از ارسال کمک‌های بشری به شمول، آرد، برنج، روغن و شکر به آواره‌گان ولسوالی بلخاب ولایت سرپل خبر داده بود.

XS
SM
MD
LG