لینک های دسترسی

Breaking News

صلیب سرخ: بحران اقتصادی در افغانستان عمیق‌تر می‌شود


کمیتۀ بین‌المللی صلیب سرخ (ICRC) در افغانستان از تشدید بحران اقتصادی ابراز نگرانی کرده و گفته است که این وضعیت، میلیون‌ها نفر را در افغانستان متاثر ساخته است.

این کمیته روز سه شنبه ۱۵ مارچ (۲۴ حوت) به نقل از ایلوا فیلون، رییس دفتر صلیب سرخ در افغانستان گفته است که بسیاری از مردم اموال شخصی شان را در روی جاده‌های کابل به فروش می‌رسانند تا مواد غذایی برای خود و خانواده‌های شان تهیه کنند.

در حال حاضر، در بسیاری از بخش‌های کابل بازارهای کهنه‌فروشی ایجاد شده و مردم مصروف خرید و فروش آن در این بازارها اند.

آقای فیلون ادامۀ این وضعیت را نگران‌کننده عنوان کرده و گفته است که بسیاری از شهروندان افغانستان به کمک‌های عاجل جامعۀ بین‌لمللی نیاز دارند.

با مسلط شدن طالبان و قطع کمک‌های جامعه جهانی به این کشور، افغانستان به بحران شدید بشری و اقتصادی مواجه شده و بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، در حال حاضر، بیش از نصف جمعیت افغانستان – حدود ۲۴ میلیون نفر- با گرسنگی حاد دست و گریبان اند.

کمک‌های بشری ترکیه به افغانستان

همزمان با تشدید بحران بشری در افغانستان روند کمک‌های بشردوستانه به مردم این کشور ادامه دارد و در تازه‌ترین مورد، محمولۀ جدید از کمک‌های ترکیه به این کشور رسید.

سفارت ترکیه در کابل گفته است که یک قطار آهن حامل کمک‌های بشری این کشور روز گذشته به ولایت هرات رسید.

مقام‌های سفارت ترکیه در کابل گفته اند که این قطار حاوی ۹۹۴ تن کمک‌های بشردوستانه شامل مواد خوراکی، اقلام طبی و البسه است که توسط دولت و سازمان‌های خیریۀ آن کشور به مردم افغانستان کمک شده است.

این سومین محمولۀ از کمک‌های بشردوستانۀ ترکیه است که در ماه‌های اخیر به مردم افغانستان، به ویژه نیازمندان صورت گرفته است.

نگرانی‌ها از عمیق شدن بحران بشری در افغانستان در حالی مطرح می‌شود که پیش از این هیات معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) گفته بود که کمک‌های بشری جامعه جهانی برای رسیدگی به نیازمندان در افغانستان کافی نیست و از نهادهای بین‌المللی خواست که در این زمینه توجه جدی کنند.

XS
SM
MD
LG