لینک های دسترسی

Breaking News

دستور تازۀ هبت‌الله آخندزاده: پسران مقامات طالبان از ادارات دولتی منفک شوند


مقامات طالبان می‌گویند که هبت‌الله آخندزاده، رهبر طالبان با صدور فرمان شفاهی به تمامی اداره‌های دولتی دستور داده است که پسران مقام‌های این گروه را که در این اداره‌ها استخدام شده اند، برکنار کنند.

این فرمان ناوقت روز شنبه ۱۸ مارچ (۲۷ حوت) در صفحات تویتر برخی از سخنگویان و مسوولان رسانه‌ای طالبان نشر شده است.

در این فرمان رهبر طالبان همچنان آمده است که از هرگونه استخدام "بر اساس تعلقات خویشاوندی و روابط شخصی جداً خودداری شود".

رهبر طالبان در فرمانش گفته است: "مسوولان تمام ادارات امارتی در صورتی که یک یا چند پسر خود را در ادارۀ زیر چتر شان مقرر نموده باشند، پس از ابلاغ این حکم، پسران آنها منفک هستند و در عوض شان باید افراد دیگری را بگمارند."

هنوز روشن نیست که کدام یک از مقامات طالبان پسران خود را در وزارت‌ها و ریاست‌های مستقل زیر دست شان استخدام کرده اند، اما بر اساس گزارش‌ها و گفته‌های برخی داوطلبان آزمون‌های رقابتی ادارات حکومتی، مسوولان طالبان کسانی را استخدام می‌کنند که همسو با آنان باشند.

اما عبداللطیف نظری، معین وزارت اقتصاد طالبان گفته است که در حکومت این گروه فساد برچیده شده و شفافیت وجود دارد. ولی مراجعین دفاتر دولتی می‌گویند که در شماری از ادارات مقام‌های طالبان به گونهٔ علنی پول طلب می‌کنند.

حدود یک سال پیش نیز رهبر طالبان با صدور فرمانی به مقامات این گروه گفته بود که مسایل "اندیوالی" را کنار بگذارند و یکسان به مردم خدمات ارایه کنند.

این فرمان که به تاریخ ۲۳ حوت ۱۴۰۰ نشر شده بود، رهبر طالبان حکم کرده بود که از موضوعاتی که سبب بی‌اعتمادی میان مردم و ایجاد درز میان حکومت طالبان و مردم می‌شود، اجتناب کنند.

XS
SM
MD
LG