لینک های دسترسی

Breaking News

ملل متحد: به آوارگان جنگ در افغانستان کمک می‌کنیم


عکس: آرشیف
عکس: آرشیف

کمیشنری عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان (UNHCR) در افغانستان می‌گوید که این نهاد به ادامۀ کمک‌هایش به افرادی که به دلیل جنگ‌ها در این کشور آواره شده اند، متعهد است.

این کمیشنری روز یکشنبه ۱۹سپتمبر (۲۸ سنبله) گفت که کمک‌هایش را برای خانواده‌های که در ننگرهار و کنر به دلیل جنگ‌ها آواره شده اند، آغاز کرده است.

ملل متحد آمار دقیقی از خانواده‌های که در این دو ولایت کمک دریافت کرده اند، ارایه نکرده، اما تاکید کرده است که این کمک‌ها شامل اقلام ضروری خانه مانند دوشک، کمپل، فرش پلاستیکی، ظروف، وسایل آشپزی و بهداشتی است.

کمیشنری عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان همچنین گفته است: "ما در حال افزایش پاسخ‌دهی جهت بهبود دسترسی به خدمات اساسی برای کمک به ثبات جوامع استیم."

پیش از این سازمان ملل متحد گفته بود که ۵۱ هزار و ۵۳۴ نیازمند در شرق افغانستان شناسایی شده اند؛ افرادی که به کمک‌های فوری ضرورت دارند.

در این حال، دفتر هماهنگی امور کمک‌های بشری ملل متحد در افغانستان (اوچا) می‌گوید که به دلیل درگیری‌ها میان طالبان و جبهه مقاومت به رهبری احمد مسعود در پنجشیر، هزاران نفر در این ولایت آواره شده اند.

این دفتر گفته است که بسیاری این خانواده‌ها به کابل، پروان و کاپیسا بیجاشده اند که تا کنون شمار دقیق آن مشخص نیست. اوچا همچنین گفته است که در روزهای اخیر با حدود ۹۰۰۰ بیجاشدۀ داخلی ناشی از جنگ در ولایات کابل، غزنی و پکتیا کمک کرده است.

بر اساس معلومات این نهاد بیجاشدگان داخلی ناشی از جنگ که در جنوب افغانستان به مناطق اصلی شان برگشته اند به مواد غذایی و سرپناه نیاز دارند.

پیش از این دفتر هماهنگی امور کمک‌های بشری سازمان ملل متحد گفته بود که مردم افغانستان را تنها نخواهد گذاشت و برای کمک‌های بشردوستانه متعهد است.

سازمان ملل متحد از نهادهای بین‌المللی خواسته است که کمک‌های مالی شان را به افغانستان سرعت ببخشند تا موسسات کمک رسان بتوانند برای نجات جان مردم زودتر اقدام کنند.

XS
SM
MD
LG