لینک های دسترسی

Breaking News

امریکا چهار طیارهٔ بدون سرنشین مملو از مواد انفجاری را در عراق دفع کرد


بقایای یک طیارهٔ‌ بدون سرنشین در میدان هوایی عین الاسد که توسط قوای بین المللی به رهبری ایالات متحده از بین برده شد
بقایای یک طیارهٔ‌ بدون سرنشین در میدان هوایی عین الاسد که توسط قوای بین المللی به رهبری ایالات متحده از بین برده شد

مقام‌های ایالات متحده روز سه شنبه چهارم جنوری (۱۴ جدی) گفتند که آنان چهار طیارهٔ بدون سرنشین را که مملو از مواد انفجاری بودند،‌ در هوا خنثی کردند.

این مقام های امریکا گفته اند که این طیاره های بدون سرنشین قصد حمله بر قوای ایتلاف بین المللی به رهبری امریکا مستقر در عراق را داشتند.

به گفتهٔ این مقام ها، دو طیارهٔ بدون سرنشین که روز سه شنبه به سمت پایگاه هوایی عین الاسد در حرکت بودند، در هوا خنثی گردید. ایتلاف بین المللی به رهبری ایالات متحده در پایگاه هوایی عین الاسد مستقر اند.

ایتلاف به رهبری ایالات متحده همچنین در یک تویت گفته است که آنها دو طیارهٔ بدون سرنشین مملو از مواد انفجاری را روز دوشنبه در نزدیکی میدان هوایی بین المللی بغداد در هوا دفع کردند. میدان هوایی بین المللی بغداد نیز میزبان قوای بین المللی به رهبری ایالات متحده است.

پایگاه نظامی ایالات متحده در عراق روز دوشنبه که مصادف به دومین سالروز کشته شدن قاسم سلیمانی،‌ فرمانده سپاه قدس است، مورد حمله قرار گرفت.

ابراهیم رییسی، رییس جمهور ایران روز دوشنبه گفت که اگر دونالد ترمپ، رییس جمهور پیشین ایالات متحده، و مایک پمپیو،‌ وزیر خارجه پیشین امریکا،‌ محاکمه نشوند، تهران انتقام کشته شدن قاسم سلیمانی، فرمانده پیشین نیروهای قدس سپاه پاسداران ایران را خواهد گرفت.

آقای رییسی گفت: "باید رییس جمهور وقت امریکا که دستور ترور شهید سلیمانی را صادر کرد محاکمه و قصاص شود و حکم خدا درباره او اجرا شود. اگر سازوکار محاکمهٔ ترمپ، پمپیو و دیگران در محکمه فراهم شد و آنها مجازات شدند فبها، والا دست انتقام از آستین ملت بیرون می آید."

قاسم سلیمانی و مهدی المهندس به فرمان دونالد ترمپ رییس جمهور پیشین امریکا، به تاریخ سوم ماه جنوری سال ۲۰۲۰ در یک حملهٔ طیارهٔ بدون سرنشین ایالات متحده در نزدیکی میدان هوایی بغداد کشته شدند.

حملهٔ امریکا در سوریه

نظامیان ایالات متحده روز سه شنبه همچنین گفتند که یک ساحه در منطقهٔ دیرالزور واقع در شمال شرق سوریه را هدف حمله قرار دادند،‌ زیرا باور بر این بود که از آنجا پایگاه نظامی ایالات متحده که در نزدیکی منطقهٔ موسوم به "دهکدهٔ سبز" موقعیت دارد،‌ هدف حملات راکتی قرار بگیرد.

قوای بین المللی به رهبری ایالات متحده در کنار نیرو های دموکراتیک سوریه بر ضد تندروان گروه دولت اسلامی یا داعش درگیر جنگ است.

ایالات متحده نزدیک به ۹۰۰ سرباز در سوریه دارد که عمدتا بین پایگاه ال تنف و معادن نفتی در شرق این کشور تقسیم شده اند.

XS
SM
MD
LG