لینک های دسترسی

Breaking News

انفجارات در شهر فیض‌آباد؛ سه نفر به شمول قوماندان امنیۀ طالبان برای بدخشان کشته شدند


عکس: آرشیف
عکس: آرشیف

مقام‌های طالبان از وقوع دو انفجار در شهر فیض‌آباد، مرکز ولایت بدخشان خبر داده و می‌گویند که در اثر این انفجارات، سه نفر به شمول عبدالحق ابو عمر، قوماندان امنیۀ این گروه برای بدخشان، کشته شده اند.

معزالدین احمدی، رییس اطلاعات و فرهنگ طالبان برای بدخشان به صدای امریکا گفت که این انفجارات صبح روز دوشنبه ۲۶ دسمبر (پنجم جدی) در دو ساحۀ شهر فیض‌آباد به وقوع پیوست.

احمدی افزود که یکی از این انفجارات در مقابل دروازۀ قوماندانی امنیه ولایت بدخشان رخ داده که در اثر آن، چندین نفر کشته و زخمی شده اند.

در این حال، عبدالنافع تکور، سخنگوی وزارت داخلۀ حکومت طالبان، با فرستادن پیامی به صدای امریکا، کشته‌شدن سه نفر به شمول عبدالحق ابو عمر، قوماندان امنیۀ این گروه برای ولایت بدخشان را تایید کرد.

تکور افزود که در این حادثه، دو نفر زخمی شده اند.
او افزود: "پولیس چهار تن مظنون را در پیوند به این رویداد بازداشت نموده است."

مقام‌های محلی طالبان برای بدخشان گفته اند که انفجار دومی ناشی از ماین جاسازی‌شده در کنار جاده بوده که در این رویداد، به کسی آسیب نرسیده است.

گفته می‌شود که تمامی قرباینان انفجار موتر بم‌گذاری شده، افراد طالبان به ویژه، نگهبانان عبدالحق ابو عمر، قوماندان امنیۀ طالبان برای بدخشان اند.

تا کنون مسوولیت این انفجارات را فرد و یا گروهی بر عهده نگرفته است، اما شاخهٔ خراسان داعش در بیش از یک‌سال گذشته، مسوولیت مرگبارترین حملات، به شمول حملات بر مساجد، مکاتب، اماکن عامه و کاروان‌های طالبان را در ولایت مختلف افغانستان بر عهده گرفته است.

پس از مسلط شدن مجدد طالبان، مقام‌های این گروه همواره از تامین امنیت سراسری سخن گفته اند، اما در بیش از ۱۶ ماه تسلط طالبان بر این کشور،‌ ولایات مختلف افغانستان شاهد حملات مرگبار بوده اند.

XS
SM
MD
LG