لینک های دسترسی

Breaking News

مستقر شدن گارد ملی امریکا در سرحد با مکسیکو


مقامات در قصرسفید گفته اند که حکومت واشنگتن سربازان گارد ملی ایالات متحده را به سرحد جنوبی با مکسیکو میفرستد.

قصرسفید این کار را بخش از تلاش های رئیس جمهور ترمپ بخاطر رسیدگی به آنچه که او آن را مشکل روزافزون پناهجویان غیرقانونی میخواند، عنوان کرده است.

مقامات قصرسفید جزئیات در مورد تعداد و زمان اعزام این سربازان را مشخص نساخته است. کریستین نیلسن، وزیر امنیت داخلی امریکا، گفته است که باوجود آن که ارایۀ جزئیات در این مورد را"زمانگیر" خوانده است، اما اضافه کرده که "کار به سرعت"جریان خواهد داشت.

قصرسفید تصمیم فرستادن سربازان گارد ملی امریکا را به سرحد با مکسیکو یک روز پس از آن اعلام کرد که رئیس جمهور دونالد ترمپ در یک پیام تویترش، حرکت یک کاروان دوازده صد نفری پناهجویان امریکای لاتین به صوب ایالات متحده را که همه ساله توسط یک نهاد موسوم به "مردم بدون مرز" تنظیم میگردد، مورد انتقاد قرار داد.

تعداد از مدافعین پالیسی های رئیس جمهور ترمپ نیز با انتقاد از این اقدام پناهجویان امریکای لاتین، میگویند که اجازه دادن به این کاروان، پناهجویان دیگر را نیز برای ورود به امریکا تشویق میکند.

اعمار دیوار در امتداد سرحد با مکسیکو، یکی از وعده های عمدۀ انتخاباتی دونالد ترمپ بود.

باوجود آنکه کانگرس ایالات متحده مخارج کامل این پروژه را تصویب نکرده، اما آقای ترمپ گفته است که تا زمانی داشتن "یک دیوار و امنیت مناسب" اردوی امریکا از سرحد جنوبی محافظت خواهد کرد.

مستقرشدن گارد ملی امریکا در سرحد با مکسیکو
please wait

No media source currently available

0:00 0:01:45 0:00

XS
SM
MD
LG