لینک های دسترسی

Breaking News

ساندلند، یکی از شاهدان کلیدی در روند استیضاح ترمپ


گوردن ساندلند، نمایندۀ ایالات متحده در اتحادیۀ اروپا، امروز (چهارشنبه ٢٠ نوامبر) در یک جلسۀ استماعیۀ علنی در کانگرس، به سؤالات قانونگذاران امریکایی در مورد رئیس جمهور دونالد ترمپ پاسخ میدهد.

جلسۀ امروز ادامۀ تحقیقات در مورد استیضاح دونالد ترمپ میباشد. آقای ساندلند یکی از افرد کلیدی در تماس ها میان قصرسفید و دفتر ریاست جمهوری اوکراین میباشد.

گوردن ساندلند در حالی به سؤالات اعضای کمیتۀ امور استخبارات مجلس نمایندگان کانگرس پاسخ میدهد که روز گذشته چهارتن از مقامات دیگر امریکایی نیز در این کمیته حضور یافتند.

در این میان، جنیفر ویلیمز، مشاور دفتر معاون رئیس جمهور ترمپ، و دگرمن الکساندر وندمن، یکی از اعضای برجستۀ شورای امنیت ملی ایالات متحده، مکالمۀ تلیفونی ماۀ جولای میان رئیس جمهور ترمپ و ولادمیر زلنسکی را "نامناسب" و نگران کننده خواندند.

مکالمه تلیفونی ماۀ جولای میان رؤسای جمهور ایالات متحده و اوکراین، اساس تحقیقات در مورد استیضاح رئیس جمهور ترمپ را تشکیل میدهد.

قانونگذاران دموکرات ادعا دارند که در این مکالمه، رئیس جمهور ترمپ خلاف صلاحیت های قانونی خود بر رئیس جمهور اوکراین فشار وارد کرده بود تا دربرابر جو بایدن، رقیب دموکرات دونالد ترمپ در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده، تحقیقات کند.

یک هفته قبل از تماس تلیفونی با رئیس جمهور اوکراین، دونالد ترمپ حدود ۴٠٠ میلیون دالر معاونت نظامی به آنکشور را به تعلیق درآورد بود.

دموکرات ها ادعا دارند که میان مکالمۀ تلیفونی ماۀ جولای و توقف کمک نظامی به اوکراین ارتباط مستقیم وجود داشت و هدف آن وارد کردن فشار بر اوکراین بود.

رئیس جمهور ایالات متحده و حامیش در کانگرس این ادعا را رد میکنند.

اما گوردن ساندلند، ماۀ گذشته طی یک جلسۀ استماعیۀ محرم در کمیتۀ امور استخبارات مجلس نمایندگان کانگرس، ارتباط میان هردو موضوع را تائید کرده بود.

ساندلند همچنان اضافه کرده بود که به یکی از دستیاران ولادمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین هشدار داده بود که اگر اوکراین بر اساس خواست رئیس جمهور ترمپ عمل نکند، کمک نظامی به اوکراین پرداخته نخواهد شد.

در کنار گوردن ساندلند، قرار است دو مقام ارشد دیگر از وزارت های دفاع و خارجه امروز، یک مقام دیگری وزارت خارجه و یک مقام سابق قصرسفید فردا (پنجشنبه ٢١ نوامبر) طی جلسات استماعیه علنی، به سؤالات قانونگذاران امریکایی در مورد رئیس جمهور ترمپ پاسخ بدهند.

XS
SM
MD
LG