لینک های دسترسی

Breaking News

سفیر پیشین امریکا: با شنیدن سخنان ترمپ سراسیمه شدم


در ادامۀ تحقیقات در مورد استیضاح دونالد ترمپ، رییس جمهور ایالات متحده، دومین جلسۀ استماعیۀ علنی، روز گذشته در کانگرس امریکا برگزار شد.

در این جلسه که از سوی کمیتۀ استخبارات مجلس نمایندگان تدویر یافته بود، ماری یووانویچ، سفیر پیشین ایالات متحده در اوکراین، اعتراف کرد که پس از آگاهی در مورد اینکه رییس جمهور ترمپ در مکالمۀ تیلیفونی با همتای اوکراینی اش در ارتباط به وی صحبت کرده بود "حیرت‌زده و سراسیمه" شده و احساس تهدید کرده بود.

صحبت تیلیفونی ماۀ جولای رییس جمهور ترمپ با ولادیمیر زلنسکی، همتای اوکراینی اش، موضوع اصلی تحقیقات در مورد استیضاح آقای ترمپ می‌باشد.

این دومین بار بود که ماری یووانویچ، در جلسات استماعیه به سوالات قانونگذاران امریکایی پاسخ ارایه می‌کرد. در جلسۀ اول که ماۀ گذشته و پشت درهای بسته برگزار شده بود، خانم یووانویچ در مورد مصوونیت خود نیز ابراز نگرانی کرده بود.

سفیر پیشین ایالات متحده در اوکراین، قبل از مکالمه تیلیفونی ترمپ و زلنسکی، از کیف به واشنگتن خواسته شده بود و دیروز گفت که مقامات ارشد وزارت خارجۀ ایالات متحده نتوانستند در برابر رییس جمهور ترمپ از او دفاع کنند.

حین جلسۀ دیروز، رییس جمهور ترمپ در صفحۀ تویترش به ماموریت های گذشتۀ خانم یوواویچ اشاره کرده و آن را بد توصیف کرد.

این کار واکنش دموکرات ها را برانگیخت و ادم شیف، رییس کمیتۀ استخبارات مجلس نمایندگان که جلسۀ دیروز را رهبری می‌کرد، هشدار داد که چنین اظهارات از جانب دونالد ترمپ، می‌تواند شامل موارد استیضاح وی شود.

اما رییس جمهور ترمپ در دفاع از خود گفت: "حق دارم که سخن بگویم، به مانند سایر مردم من آزادی بیان دارم، اما آنان [دموکرات ها] حقوق جمهوریخواهان را حذف کرده اند."

در عین حال، متحدین جمهوریخواه رییس جمهور ترمپ نیز در دفاع از او تاکید کرده اند که جلسات استماعیۀ علنی نیز تا حال نتوانسته که اسناد معتبر به خاطر ثابت کردن عملکرد نادرست دونالد ترمپ، ارایه کند.

انتظار می‌رود که به روزهای سه شنبه، چهارشنبه و پنج شنبۀ آینده، حداقل هشت تن از مقامات برحال و پیشین امریکایی طی جلسات استماعیه علنی به سوالات قانونگذاران امریکایی در مورد رییس جمهور ترمپ، پاسخ بدهند.

XS
SM
MD
LG