لینک های دسترسی

Breaking News

تداوم جلسات استماعیۀ علنی در مورد استیضاح ترمپ


انتظار میرود که در جریان این هفته، هشت مقام برحال و سابق امریکایی، طی جلسات استماعیۀ علنی در کانگرس، به سؤالات قانونگذاران امریکایی در مورد رئیس جمهور ترمپ، پاسخ دهند.

این جلسات ادامۀ تحقیقات در مورد استیضاح دونالد ترمپ، رئیس جمهور ایالات متحده، میباشد.

هشت تن که قرار است در جریان این جلسات استماعیه علنی کمیته امور استخباراتی مجلس نمایندگان کانگرس حاضر شوند، شامل اعضای برجسته شورای امنیت ملی ایالات متحده، دفتر مایک پنس، معاون رئیس جمهور ترمپ و مقامات بلند پایۀبرحال و سابق وزارت های خارجه و دفاع ایالات متحده میباشند.

براساس گزارش ها، این هشت تن به نحوی یا مکالمه تلیفونی میان رئیس جمهور ترمپ و ولادمیر زیلنسکی، رئیس جمهور اوکراین را شنیده اند و یاهم برایشان نقل قول شده است.

این مکالمه تلیفونی که در ماۀ جولای گذشته صورت گرفته بود، اساس تحقیقات در مورد استیضاح رئیس جمهور ترمپ را تشکیل میدهد.

قانونگذاران دموکرات ادعا دارند که در این مکالمه، رئیس جمهور ترمپ خلاف صلاحیت های قانونی خود بر رئیس جمهور اوکراین فشار وارد کرده بود تا دربرابر جوبایدن، رقیب دموکرات دونالد ترمپ در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده، تحقیقات کند.

روند جلسات استماعیۀ علنی در کانگرس، هفته گذشته آغاز شد و تا حال سه مقام ارشد وزارت خارجه ایالات متحده به شمول مارک تیلر، شارژدافیر فعلی و ماری یووانویچ، سفیر سابق ایالات متحده در اوکراین، در این جلسات به سؤالات قانونگذاران امریکایی پاسخ داده اند.

رئیس جمهور ترمپ روند استیضاح خود را یک دسیسه از جانب مخالفین سیاسی (حزب دموکرات) خود میخواند.

قانونگذاران جمهوریخواه نیز در حمایت از دونالد ترمپ قرار داشته و گفته اند که از این جلسات تا حال چنین اسناد بدست نیامده که تخلف رئیس جمهور ترمپ را به اثبات برساند.

اما قانونگذاران دموکرات نظر برعکس دارند و میگویند که این جلسات ثابت ساخته که دونالد ترمپ از حدود صلاحیت های قانونی خود عدول کرده است.

XS
SM
MD
LG