لینک های دسترسی

Breaking News

ترمپ: مذاکرات قوی در مورد صلح افغانستان جریان دارد


دونالد ترمپ، رئیس جمهور ایالات متحده امریکا می گوید که کشورش مصروف "مذاکرات بسیار قوی" به خاطر آوردن صلح در افغانستان می باشد.

اما رئیس جمهور ترمپ گفت که او نمی داند آیا این مذاکرات موفق خواهد شد یا خیر.

رئیس جمهور ایالات متحده امریکا روز پنجشنبه پس از آنکه از طریق تیلی کنفرانس با سربازان امریکایی مستقر در افغانستان به خاطر تجلیل از روز شکرگزاری صحبت کرد، گفت که به نظر او مردم افغانستان از جنگ خسته شده اند.

او گفت که مذاکرات در مورد آوردن صلح در افغانستان جریان دارد و دیده شود که آیا در افغانستان صلح خواهد آمد یا خیر.

به نظر می رسد که هدف از اظهارات تازه رئیس جمهور ترمپ در مورد مذاکرات صلح افغانستان، دیدار های اخیر زلمی خلیلزاد با نمایندگان گروه طالبان است.

زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه ایالات متحده امریکا برای روند صلح افغانستان هفته گذشته برای دومین بار با نمایندگان گروه طالبان در دوحه، پایتخت قطر ملاقات کرد.

او پس از این ملاقات در یک نشست خبری در کابل گفت که امیدوار است دولت افغانستان و گروه طالبان تا ماه اپریل سال ۲۰۱۹، به یک توافق صلح برسند.

قرار است انتخابات ریاست جمهوری افغانستان نیز در ماه اپریل سال آینده برگزار شود.

دونالد ترمپ، رئیس جمهور ایالات متحده امریکا روز پنجشنبه در صحبت با سربازان امریکایی مستقر در افغانستان همچنان به احتمال سفر خود به افغانستان اشاره کرد.

آقای ترمپ که سرقوماندان اعلی نیرو های مسلح ایالات متحده امریکا نیز است از زمان آغاز کارش به حیث رئیس جمهور این کشور در سال ۲۰۱۶ تا کنون از سربازان امریکایی که در نقاط مختلف جهان می جنگند، بازدید نکرده و این کار انتقاد های را علیه وی دامن زده است.

XS
SM
MD
LG