لینک های دسترسی

Breaking News

ترمپ در ملل متحد بر کدام مسایل تاکید می‌کند؟


دونالد ترمپ تا ساعتی دیگر برای نخستین بار به صفت رئیس جمهوری ایالات متحدۀ امریکا در مجمع عمومی سازمان ملل متحد سخنرانی خواهد کرد.

مقام‌های قصر سفید گفته اند که آقای ترمپ در مورد تهدید کوریای شمالی با لحن بسیار جدی صحبت خواهد کرد. به گفتۀ مقام‌ها، مبارزه با دهشت افگنی نیز بخش عمدۀ این سخنرانی خواهد بود.

روز گذشته، جیم متیس، وزیر دفاع ایالات متحده،به موجودیت گزینه‌های نظامی بر ضد کوریای شمالی اشاره کرد که در آن، ممکن سئول از ضد حملۀ بیرحمانه در امان بماند، اما نگفت که منظور او، چه گونه گزینه‌ها است.

در واکنش به سخنان آقای متیس، وزارت خارجۀ چین امروز واکنش نشان داد و گفت که تهدیدات، چه لفظی باشند یا عملی، دردی را دوا نمی‌کند و بر تهدیدات خواهد افزود.

افزون بر کوریای شمالی، رئیس جمهور ترمپ در سخنرانی اش در مورد ایران و ونزویلا نیز صحبت خواهد کرد. آقای ترمپ روز گذشته هشدار گونه گفت که اگر ایالات متحده بداند که ادارۀ بین المللی انرژی اتمی بر تطبیق موافقتنامۀ هسته‌ای ایران سختگیرانه نظارت نمی‌کند، امریکا از آن توافقنامه دست خواهد کشید.

رئیس جمهوری ترمپ گذشته خطاب به رئیس جمهوران کشور های امریکای لاتین نیز گفت که وضعیت دشوار مردم ونزویلا تحت رهبری نیکولاس مدورو، رئیس جمهور آن کشور را نمی‌توان از نظر انداخت.

آقای ترمپ گفت "نهاد های دموکراتیک آنان، در حال نابود شدن اند؛ و وضعیت در آنجا کاملاً غیرقابل پذیرش است. به صفت همسایگان مسئولیت پذیر و دوستان مردم ونزویلا، هدف ما باید کمک کردن با آنان باشد تا آزادی خود را حاصل کنند، کشور شان را بهبود بخشند، و دموکراسی را اعاده کنند".

آقای ترمپ که از "ناکارآیی" سازمان ملل متحد به شدت انتقاد کرده بود، روز گذشته در سخنرانی به سران بیش از ۱۲۰ عضو ملل متحد از تلاش‌های انتونیو گوتیریش سرمنشی ملل متحد به خاطر ایجاد اصلاحات در این سازمان ستایش کرد.

XS
SM
MD
LG