لینک های دسترسی

Breaking News

ترمپ به داشتن رابطۀ خوب با کمرون بی باور است


کمرون گفته بود که ترمپ "تفرقه افگن، بی‌خرد و نادرست" است.
کمرون گفته بود که ترمپ "تفرقه افگن، بی‌خرد و نادرست" است.

دونالد ترمپ نامزد جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحدۀ امریکا گفته است که رابطۀ خوب میان وی و دیوید کمرون صدر اعظم بریتانیا غیرمحتمل به نظر می رسد.

پس از آنکه آقای ترمپ خواستار ممنوعیت موقت بر ورود مسلمانان به ایالات متحدۀ امریکا شد، صدراعظم بریتانیا او را "تفرقه افگن، بی‌خرد و نادرست" عنوان کرد.

همچنان، آقای کمرون گفته بود که اگر قرار باشد دونالد ترمپ به بریتانیا سفر کند، تمام بریتانیا را برضد وی متحد خواهد کرد.

آقای ترمپ در مصاحبه با تلویزیون یک بریتانیا گفت که آرزو دارد روابط خوبی با آقای کمرون داشته باشد، اما به گفتۀ وی صدراعظم کمرون مایل به رسیده‌گی به این مشکل نیست.

ایالات متحده نزدیکترین متحد بریتانیا بوده و رهبران سیاسی در واشنگتن و لندن اغلباً در مورد روابط ویژۀ دوستانه میان دو کشور صحبت کرده اند.

تا ایندم، صدر اعظم بریتانیا حاضر نشده است که حرف خود را در مورد آقای ترمپ پس بگیرد، اما او در اوایل ماه روان گفت که ترمپ به خاطر پیروزی در روند طاقت فرسای انتخابات مقدماتی حزب جمهوریخواه، شایان احترام است.

آقای ترمپ در این مصاحبه در مورد انگیزۀ پیشنهاد اش برای وضع ممنوعیت بر ورود مسلمانان گفت "با دهشت افراطگرایان اسلامی مشکل بزرگی داریم ... اگر انفجاری در جهان رخ می دهد، مردم سویدن این تخریب کاری را نمی کنند، درست است! پس ما مشکل واقعی داریم."

پس از پیروزی در انتخابات شهرداری لندن، ترمپ به صادق خان، شهردار جدید لندن، آروزی بهروزی کرده بود، اما این نامزد جمهوریخواه انتقاد آقای خان را اهانت به خویش تلقی کرد که گفته بود ترمپ یک شخص "بی خبر از اسلام" است.

دونالد ترمپ گفت "او مرا نمی شناسد، هرگز با من ملاقات نکرده است، شناخت کلی از من ندارد. فکر کنم بیانات او بسیار گستاخانه بوده است. پوست کنده بگویم که من بیانات او را به خاطر خواهم داشت. بیانات او بسیار ناخوشآیند است."

آقای ترمپ پس از پیروزی خان در انتخابات شهرداری لندن به روزنامۀ نیویارک تایمز گفته بود که به آقای خان استثنا قایل شده و به وی اجازۀ سفر به ایالات متحده را می دهد.

XS
SM
MD
LG