لینک های دسترسی

Breaking News

ترمپ، خانه، دفتر و حتا تویتر اوباما را گرفت


آقای ترمپ در زمان کارزار انتخاباتی به پیمانۀ گسترده از تویتر استفاده می‌کرد
آقای ترمپ در زمان کارزار انتخاباتی به پیمانۀ گسترده از تویتر استفاده می‌کرد

دونالد ترمپ رئیس جمهور ایالات متحدۀ امریکا با ورود به قصر سفید، افزون بر کرسی باراک اوباما، رئیس جمهور پیشین امریکا، کنترول شبکه های اجتماعی قصر سفید به شمول تویتر رسمی قصر سفید - POTUS@ – را گرفت.

باراک اوباما، رئیس جمهور پیشین ایالات متحده در آخرین تویت خود در POTUS@ نوشت "توقف نخواهم کرد؛ به صفت یک شهروند در کنار شما خواهم بود و از نداهای حق طلبانه، عدالت خواهانه و نیک منشانه و محبت شما الهام خواهم گرفت."

برای نخستین بار، تحویلدهی ابزار تکنالوژیک قصر سفید روز جمعه درست پس از ادای تحلیف آقای ترمپ صورت گرفت. حساب رسمی تویتر و فیسبوک قصر سفید فوراً مهر و نشان حکومت جدید را به خود گرفت.

اما آقای ترمپ که در زمان کارزار انتخاباتی خود به پیمانۀ گسترده از تویتر شخصی خود -realDonaldTrump@- استفاده کرده و اکثر بیانات جنجال برانگیز خود را از آن طریق نشر می‌کرد، در کاربرد تویتر قصر سفید تعجیل نکرده است.

آقای ترمپ نخستین پیام خود را به صفت رئیس جمهور ایالات متحده در تویتر شخصی خود که ۲۱ میلیون طرفدار دارد، نشر کرد و نوشت " اشتغال خود را دوباره بر خواهیم گشتاند. سرحدات خود را دوباره بر خواهیم گشتاند. سرمایه خود و رویاهای خود را برخواهیم گشتاند.

چند ساعت بعد تویتر POTUS@ با عکس‌های آقای ترمپ از مراسم تحلیف و پیوند فیسبوک قصر سفید آراسته شد. به همین ترتیب انستاگرام قصر سفید نیز عین محتوا را نشر کرد.

تویت‌هایی که در زمان آقای اوباما صورت گرفته بود آرشیف شده و به حساب‌های جداگانۀ تویتر مانند FLOTUS44، @VP44@ و ObamaWhiteHouse@ منتقل شد. به عین شکل محتوای نشر شده در زمان آقای اوباما در فیسبوک، انستاگرام، میدیم، تمبلر و یوتیوب قصر سفید، آرشیف شد.

روند انتقال قدرت در قرن ۲۱ در ایالات متحده بسیار حساس و جدی بوده و تنها به تحویلدهی کلید قصر سفید و حساب‌های شبکه های اجتماعی خلاصه نشده بلکه دادن رمزهای تسلیحات هسته‌ای ایالات متحده به رئیس جمهور جدید نیز شامل آن می‌شود.

کولین کرول از شرکت تویتر نگاشته است "شهروندان و رهبران منتخب آنان در سرتاسر جهان به عنوان فوریت و روش مستقیم ارتباطات به تویتر متکی اند. شفافیت و حسابدهی در جهان و تقویت فضای باز بحث، مزیتی برای همه است. خرسندیم که امروز شاهد انتقال آرایم POTUS@ استیم."

نخستین حساب تویتر قصر سفید @whitehouse در اپریل ۲۰۰۹ گشوده شد. سپس حساب تویتر POTUS@ که خلاصۀ "رئیس جمهور ایالات متحده" می باشد در جون ۲۰۱۳ ایجاد شد.

XS
SM
MD
LG