لینک های دسترسی

Breaking News

هشدار ترکیه به ایالات متحدۀ امریکا


ترکیه نیروهای کرد را تهدیدی برای امنیت ملی خود می‌پندارد
ترکیه نیروهای کرد را تهدیدی برای امنیت ملی خود می‌پندارد

بن علی یلدرم، صدر اعظم ترکیه، هشدار داده است که اگر نیروهای کردی نیز در جنگ برای باز پس گیری شهر رقۀ سوریه از چنگ جنگجویان گروه دولت اسلامی شامل ساخته شوند، روابط واشنگتن و انقره به گونۀ جدی خراب خواهد شد.

مقام‌های امریکایی گفته اند که شماری از واحدهای توپچی نظامیان امریکایی در چند روز گذشته به سوریه اعزام شده اند تا نیروهای محلی را در عملیات باز پس گیری رقه – پایتخت خلافت خود خواندۀ داعش – کمک کنند.

ایالات متحده و ترکیه در مورد پلان‌های امریکا برای آزادسازی شهر رقه، چانه زنی و جنجال جدی دارند. ترکیه پیشنهاد می‌کند که قوای نظامی و نیروهای سوری متحد ترکیه در این نبرد شامل گردند.

آقای یلدرم به خبرگزاری اسوشیتدپرس گفته است که در صورت شمولیت نیروهای کرد سوری در هرگونه عملیات، ترکیه در آن عملیات شامل نخواهد بود.

صدر اعظم ترکیه گفت "اگر ایالات متحده در جنگ بر ضد داعش، سازمان‌های دهشت افگن را بر ترکیه ترجیح می دهد، این تصمیم خود آنان خواهد بود ... اما ترکیه به این کار تن در نخواهد داد".

ترکیه نیروهای کرد سوریه را که متحد نزدیک حزب کارگران کردستان در ترکیه می باشد، تهدیدی برای امنیت ملی خود تلقی می‌کند. انقره بیم از آن دارد که شمولیت این نیروها در جنگ برای با پس گیری شهرهای سوریه از چنگ داعش، باعث افزایش نفوذ کردها در منطقه خواهد شد.

XS
SM
MD
LG