لینک های دسترسی

Breaking News

مقابله با 'طالبانی شدن' فرانسه؛ لو پن کارزار انتخاباتی خود را شروع کرد


دو زن نامزد انتخابات ریاست جمهوری فرانسه کارزار انتخاباتی شان را به این امید راه اندازی کردند تا نخستین رییس جمهور زن در تاریخ فرانسه باشند.

مرین لو پن، رهبر حزب راستگرای فراخوان ملی و ان هیدلگو، شاروال سوسیالیست پاریس، آن گونه که انتظار می‎رفت، هر دو روز یکشنبه ۱۲ سپتمبر (۲۱ سنبله) کارزار انتخاباتی شان را آغاز کردند.

خانم لو پن، ۵۳ ساله، با شعار دفاع از "آزادی" فرانسه کارزار انتخاباتی خود را از شهر فریژو آغاز کرد. او وعده سپرده است تا با آنچه که به گفتۀ وی "طالبانی شدن بخش‌هایی از فرانسه" است، مقابلۀ جدی کند.

منتقدان خانم لو پن گفته اند که او با پیام‌های به شدت راستگرایانه‌اش بر جوامع مسلمان فرانسه تهمت می‌بندد.

خانم هیدلگو که ۶۲ سال عمر دارد و از سال ۲۰۱۴ به اینسو شاروال پاریس است، آرزومند است که نامزد نهایی حزب سوسیالیست در انتخابات باشد.

هنگام آغاز کارزار انتخاباتی در شهر رون، خانم هیدلگو گفت: "می‌خواهم تمام کودکان در فرانسه عین فرصت‌هایی را داشته باشند که من داشتم."

هیدلگو دختر یک خانوادۀ مهاجر اسپانیایی است که در زمان اقتدار فرانسیسکو فرانکو، دیکتاتور پیشین اسپانیا، در جستجوی آزادی به فرانسه آمدند.

قرار است انتخابات ریاست جمهوری فرانسه به تاریخ دهم اپریل ۲۰۲۲ برگزار شود و این نامزدان افزون بر رقابت میان نامزدان راستگرا و حزب سبز، احتمالاً با امانویل مکرون، رییس جمهور کنونی فرانسه نیز رقابت سختی داشته باشند.

با اینحال، آقای مکرون که ۴۳ ساله است، تا هنوز نگفته است که آیا بازهم در انتخابات رقابت خواهد کرد یا خیر، اما انتظار می‌رود که وی باز هم برای یک دورۀ دیگر ریاست جمهوری خود را نامزد کند.

در صورتیکه آقای مکرون خود را نامزد انتخابات کند، انتظار می‌رود که مانند انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۷ در آن کشور، لو پن و مکرون دو نامزد نهایی باشند که رای‌دهندگان فرانسه‌ای یکی از آنان را برای دورۀ پنج سالۀ ریاست جمهوری برگزینند.

XS
SM
MD
LG