لینک های دسترسی

Breaking News

کشته شدن ۱۰۹ غیر نظامی یمنی در حملات عربستان


آرشیف
آرشیف

سازمان ملل متحد گزارش داده است که حملات هوایی ائتلاف به رهبری عربستان سعودی در ۱۰ روز گذشته در یمن موجب کشته شدن ۱۰۹ غیر نظامی شده است.

در میان این قربانیان ۵۴ غیر نظامی در یک مارکیت مزدحم و ۱۴ عضو یک خانواده بودند. هشت کودک در میان کشته شدگان است و شش کودک دیگر نیز در حمله بر مارکیت مزدحم، زخمی شدند.

جیمی مک گولدریک، همآهنگ کنندۀ ملل متحد، روز پنجشنبه جنگ در یمن را "بی فایده" خواند. این اولین انتقاد یک مقام ملل متحد از جنگ در یمن است که از حمایت ایالات متحده، بریتانیا و سایر شرکای امریکا برخوردار می باشد.

در اعلامیۀ که از سوی آقای مک گولدریک گفته شده است که در حمله روز سه شنبه که بر یک مارکیت مزدحم صورت گرفت، علاوه بر ۳۸ کشته، ۳۲ غیر نظامی دیگر زخمی گردید.

به گفتۀ این مقام ملل متحد، در سایر حملات ائتلاف به رهبری عربستان سعودی، ۴۱ غیر نظامی در ۱۰ روز گذشته کشته و ۴۳ تن دیگر زخمی گردیدند.

آقای مک گولدریک در مورد تلفات غیر نظامیان در یمن گفت که "این وقایع نشان می دهد گروه های متخاصم به شمول عربستان سعودی هیچ توجهی به زندگی غیر نظامی ندارند".

آقای مک گولدریک همچنین از طرفین متخاصم در یمن خواسته است تا با در نظر داشت قوانین بین المللی، نباید غیر نظامیان و ساحات غیر نظامی را هدف قرار دهند.

ائتلاف به رهبری عربستان سعودی از مارچ ۲۰۱۵ به این سو شورشیان حوثی در یمن را هدف قرار داده است
ائتلاف به رهبری عربستان سعودی از مارچ ۲۰۱۵ به این سو شورشیان حوثی در یمن را هدف قرار داده است

ملل متحد آمار قربانیان جنگ یمن را در سال ۲۰۱۷ تا حال اعلام نکرده است، اما در ماه آگست ۲۰۱۶ مراکز صحی در آن کشور شمار کشته شدگان این جنگ را حد اقل ۱۰۰۰۰ نفر تخمین کرده بود.

ائتلاف به رهبری عربستان سعودی از ماه مارچ ۲۰۱۵ به این سو، شورشیان حوثی را مورد حملات هوایی قرار داده است، شورشیان که منصور هادی، رئیس جمهور آن کشور را از قدرت خلع کردند.

در همین حال، ملل متحد می گوید که یمن با بدترین بحران بشری مواجه است و حدود هشت میلیون شهروند آن کشور در لبۀ قحطی قرار گرفت است. علاوه بر آن، حدود یک میلیون نفوس آن کشور از امراض همه گیر مثل کولرا رنج می برند و اقتصاد یمن که فقیرترین کشور عربی است، در حال سقوط است.

ملل متحد همچنین گفته است که حدود ۲.۲ میلیون کودک در یمن از سو تغذی رنج می برند و نیمی از آنان با سو تغذی شدید مواجه اند و با خطر مرگ فوری رو به رو می باشند. علاوه بر آن، حدود ۱۴ میلیون جمیعت آن کشور با کمبود آب آشامیدنی مواجه اند.

XS
SM
MD
LG