لینک های دسترسی

Breaking News

یوناما: برای تضمین شفافیت انتخابات اقداماتی شده است


دفتر هیات معاونت ملل متحد در افغانستان (یوناما) می‌گوید که نهادهای انتخاباتی افغانستان اقدامات "بی‌شمار" برای جلوگیری از تقلب و تضمین شفافیت انتخابات را روی دست گرفته اند.

اما یوناما در اعلامیه که امروز ۱۳ اکتوبر (۲۱ میزان) نشر کرده، به اقدامات مشخصی اشاره نکرده است.

با آنهم، یوناما روز یک‌شنبه با نشر اعلامیه‌ای از نهادهای ناظر، احزاب سیاسی، نامزدان و رای‌دهندگان خواسته تا برای حراست از روند انتخابات در جریان شمارش آرا، نقش فعال داشته باشند.

در اعلامیۀ یوناما آمده است: "یوناما از تمامی افراد ذینفع می‌خواهد تا قبل از اظهار نظر، درک دقیقی از پروسه شمارش آرا داشته باشند.

این در حالی است که روز گذشته تیم انتخاباتی "ثبات و همگرایی" به رهبری عبدالله عبدالله ادعا کرد که حلقاتی در کمیسیون مستقل انتخابات در تبانی با یکی از تیم‌های انتخاباتی دست به "تقلب سازمان‌یافته" زده است؛ اما در این مورد معلومات بیشتر ارایه نکرد.

یوناما از تمامی شهروندان افغانستان خواسته است تا در صورت مشاهدۀ تخلف‌های انتخاباتی، به کمیسیون شکایات انتخاباتی شکایت درج کرده و مسوولان این کمیسیون را در جریان بگذارند.

نمایندگی دفتر سیاسی ملل متحد در افغانستان تاکید کرده است که "در صورت وجود ادعاهای معتبر، ادارات مجری قانون باید فوراً در مورد آن تحقیق نموده و در صورت نیاز، افراد مسوول را بازداشت و مورد پیگرد قانونی قرار دهند".

XS
SM
MD
LG